חדשות בארץ

איוונקה טראמפ נחתה בישראל; כוחות הביטחון חוששים ממהומות

בתו של נשיא ארצות הברית נחתה הבוקר בישראל, לקראת טקס העברת השגרירות האמריקנית לירושלים. במערכת הביטחון נערכים בכוננות שיא

  • כ"ח אייר התשע"ח
אא

איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארצות הברית, נחתה הבוקר (ראשון) בנמל התעופה בן גוריון לקראת טקס העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים שייערך מחר. טראמפ הגיעה לישראל יחד עם בעלה, ג'ארד קושנר, והם עומדים בראש המשלחת האמריקנית לטקס.

בסוף השבוע כתבה טראמפ בעמוד האינסטגרם שלה: "בשמחה רבה אני חוזרת לירושלים. יש לי הכבוד לעמוד בראש המשלחת שמייצגת את נשיא ארה"ב טראמפ, ממשלו והעם האמריקני בטקס פתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים. הקשר בין ישראל לארצות הברית אינו ניתן להתרה".

במערכת הביטחון חוששים שמהומות הגדר יימשכו גם בשבועות הבאים, ובעיקר בימים הקרובים. על פי ההערכות, רבבות פלסטינים, בהם ילדים, יגיעו להפגנות במוקדי החיכוך לאורך גבול רצועת עזה, ואלפים מהם ינסו לפרוץ את גדר המערכת.

הלוחמים תודרכו להיערך לפיגועי ירי, להנחות מטען, ולניסיונות חטיפה של חיילים. כן נערכים בצבא לאפשרות שבמהלך הניסיונות לפרוץ את הגדר, מחבלי חמאס חמושים יצליחו לחדור אל תוך שטח ישראל.

מאות לוחמים יתגברו את אזורי היישובים הסמוכים לגדר, ביניהם: נחל עוז, נתיב העשרה, כרם שלום וכיסופים. הלוחמים ישמשו כשמיכה אנושית וימנעו חדירה של פלסטינים אל תוך היישובים עצמם.

כן חוששים בצה"ל כי העברת השגרירות תגרום למפגעים בודדים לפעול, ללא התרעה מודיעינית. הכוחות נערכים לפיגועים כדוגמת דריסה, דקירה או חדירה להתנחלויות.

בפתח ישיבת הממשלה מוקדם יותר הבוקר, התייחס ראש הממשלה נתניהו להעברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים. "השבוע אנחנו זוכים להתברך במאורע היסטורי וזו החלטה של המעצמה הגדולה בעולם - ידידתנו ארצות הברית - להעביר את השגרירות לירושלים", אמר נתניהו, והוסיף כי אף שגרירויות גואטמלה ופרגוואי יעבירו את משכנן לירושלים.

תגיות:איוונקה טראמפטראמפישראלשגרירות ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה