מעניין

5 דברים שכולנו משליכים לכיור, ולא ידענו שזה אסור

רבים מאיתנו נוהגים להשליך שאריות אוכל אל תוך הכיור כדי לחסוך הצטברות פסולת בפח האשפה. חשוב לדעת כי לחיסכון הזה ישנן השלכות לא נעימות שאולי אם הייתם יודעים אותן, לא הייתם עושים זאת לעולם. שימו לב לרשימה הבאה שתחסוך לכם צרות לא רצויות בהמשך

  • כ"ה אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבים מאיתנו נוהגים להשליך שאריות אוכל אל תוך הכיור כדי שיתנקזו אל הצנרת, שם ייעלמו ויחסכו לנו הצטברות פסולת בפח האשפה. חשוב לדעת כי לחיסכון הזה ישנן השלכות לא נעימות שאולי אם הייתם יודעים אותן, לא הייתם עושים זאת לעולם. שימו לב לרשימה הבאה שתחסוך לכם צרות לא רצויות בהמשך:

1. קמח

לאחר הכנת עוגה ושאר מאפים, מוצא את עצמו הקמח על הכלים המיועדים לשטיפה. ההנחה המוטעית היא לשטוף את הקמח בזרם המים, אולם בעצם ההולכה אל הצנרת מתרחש מפגש עם מים, שם נוצרת עיסת בצק שעלולה לחסום לגמרי את הצינור.

הפתרון המוצע הוא פשוט: נקו עם מטלית, לחה או יבשה, כל פריט שעליו נותרו שאריות קמח לפני השטיפה בכיור, וכך תימנע סתימה בהמשך.

2. גרגירי קפה

לגרגירי הקפה יש נטייה להצטבר בתוך הצנרת, לספוג מים ולהתנפח, כך שלבסוף הנזק מסתכם בסתימה רצינית. על כן הקפידו לשפוך את גרגירי הקפה ישירות אל פח האשפה.

3. קליפות ביצים

קליפות ביצים לרוב מושלכות בכיור, וירידתם עם המים אל תוך הצנרת גורמות לחסימתה. אם שקליפות הביצים הדקות לא יזיקו בדבר, ופשוט יזרמו אל הביוב, דעו כי הקצוות החדים והקשים שלהן תוקעים אותן בתוך חלל הצנרת, ובהדרגה חוסמים אותה, תוך כדי מניעת מעבר של פריטים נוספים שגם מתנקזים לשם, והתוצאה – הגברת הסיכון לסתימה כוללת.

ההמלצה היא לא רק לגבי שאריות שמן מבישול אלא גם לגבי חמאה, שמנים ורטבים לתיבול סלט, מיונז וכל שאר רכיבים שומניים. במקום להשליך לכיור נקזו את הנוזל לתוך בקבוק פלסטיק מיותר, סגרו בפקק, ואז תוכלו להשליכו לפח האשפה.

4. אורז ופסטה

ייתכן שלא ייחסתם לכך חשיבות, אך כדאי לדעת כי ככל שמצטברות בצנרת חתיכות פסטה ואורז, כך הסיכוי להיווצרות סתימה קשה עולה. הסיבה נובעת מכך שהן סופחות אליהן מים, ואט אט מתנפחות עד לסתימת הצנרת לחלוטין.

על כן הקפידו בסיום הארוחה להוריד את השאריות מהצלחת אל הפח הזבל, והשגיחו שלא יסתנן דבר אל הכיור שלכן, פן תצטרכו להתמודד אחר כך עם סתימה לא לרצויה.

5. שמן

מהשלכת שמן לכיור יש להיזהר באופן מיוחד. לעולם אל תשליכו שאריות שמן שנותרו בכלי מטבח אל תוך הצנרת. מעבר לכך השמן לא ייעלם אל תוך הצנרת, הוא אף עלול לסתום את צינורות הבית. הבעיה היא שהשמן נדבק לצדי הצינורות, במשך הזמן נערם עד שנוצרת חסימה כוללת המצריכה הבאת איש מקצוע.

תגיות:כיורמאכלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה