הורים וילדים

מפתיע: זו השאלה שתגרום לילדכם להצטיין בלימודים

הילד רוצה לדעת הכל? גם אם אין לכם סבלנות לענות, כדאי שתדעו כי חשוב להמשיך לעודד את הילדים לשאול. מדענים גילו כי ילדים סקרניים מגיעים להישגים טובים יותר בלימודים

  • כ"ד אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הילד סקרן לדעת הכל? גם אם אין לכם סבלנות לענות, כדאי שתדעו כי חשוב להמשיך לעודד את הילדים לשאול. מדענים גילו כי ילדים שמרבים בשאלות, מגיעים להישגים אקדמאיים טובים יותר.

6,200 ילדים בגילאי הגן השתתפו במחקר, שממצאיו פורסמו בכתב העת המדעי Pediatric Research.

על פי ממצאי המחקר נמצא כי הילדים הסקרנים ביותר היו בעלי ריכוז רב יותר בכיתה, והשיגו ציונים טובים יותר במבחני חשבון וקריאה בהמשך החיים. עוד גילו החוקרים כי ילדים שהגיעו ממעמד סוציו-אקונומי נמוך יותר השיגו ציונים נמוכים יותר מהילדים שגדלו בבתים מהמעמד סוציו אקונומי גבוה. עם זאת, גם בתוך הקבוצה הפחות פריבילגית, הילדים ששאלו כמה יותר שאלות, הגיעו להישגים הדומים להישגים אליהם הגיעו הילדים הסקרנים מהמשפחות בעלות האמצעים. משמעות הדבר הוא כי הסקרנות היא תופעה שיכולה לטשטש פערים סוציו-אקונומיים.

לדברי ד"ר פראצ'י שאה, שהוביל את המחקר באוני' מישיגן: "עידוד סקרנות בקרב ילדים, ובמיוחד ילדים שמגיעים מרקע סוציו-אקונומי נמוך, עשוי להיות אמצעי חשוב לצמצום הפערים בין השכבות החברתיות, שלא היינו מספיק מודעים אליו עד כה. הקשר בין סקרנות והישגים אקדמיים טובים יותר הוא מובהק יותר בקרב ילדים מרקע סוציו-אקונומי נמוך".

החוקרים ביצעו את המחקר באמצעות שאלונים, שמילאו הוריהם של 6,200 ילדים, בהם נדרשו לתאר את מידת הסקרנות של ילדיהם בגילאי 9 חודשים, שנתיים ואזור גיל 5. נמצא כי הילדים שהפגינו רמה גבוהה ביותר של סקרנות הגיעו להישגים טובים הרבה יותר במבחנים שנערכו להם טרם כניסתם למערכת החינוך של בתיה"ס.

תגיות:חכמהלימודיםמחקרסקרנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה