חדשות בעולם

היום שאחרי: מה תעשה איראן לאחר נאום טראמפ?

עם החלטתו של טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין, חוזרות הסנקציות הכבדות על איראן. מה צפויה איראן לעשות כעת, ביום שאחרי הפרישה?

  • כ"ד אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זעם באיראן ביום שאחרי נאומו של טראמפ: הבוקר (רביעי) שרפו חברי פרלמנט איראניים את דגל ארה"ב והעתקים של מסמך הסכם הגרעין. תוך כדי המעשה הם צעקו "מוות לאמריקה".

יו"ר הפרלמנט האיראני עלי לאריג'אני תקף את נשיא ארה"ב: "טראמפ לא כשיר נפשית להתמודד עם נושאים כאלו", אמר. הטלוויזיה הממלכתית באיראן דיווחה כי הפרישה של ארה"ב מהסכם הגרעין היא "החלטה לא חוקית, לא לגיטימית, וחותרת נגד ההסכמים הבינלאומיים".

נשיא איראן רוחאני הגיב בזעם לנאום הפרישה. "זו לא הפעם הראשונה שטראמפ מפר החלטות בינלאומיות. ארצות הברית מעולם לא קיימה את התחייבויותיה בהסכם", אמר וציין כי העסקה עדיין תקפה. "טהרן תישאר בהסכם בלי וושינגטון, ונמשיך לקיים שיחות עם שאר המדינות החברות בהסכם".

רוחאני המשיך והתייחס לאפשרות שהשיחות ייכשלו. "במידה והשיחות ייכשלו", איים. "הרפובליקה האיסלאמית תמשיך להעשיר אורניום בשבועות הקרובים - הרבה יותר מבעבר".

עם פרישת ארה"ב מההסכם, חוזרות הסנקציות האמריקניות שהושתו על איראן טרם ההסכם. עיקרם של הסנקציות הם איסור מוחלט לסחר עם איראן וחרם מסחרי על מי שיעז להפר אותן. מדובר באיום שעשוי להרתיע מאוד את איראן ולפגוע אנושות ביכולותיה הכלכליות. זאת משום שרובם המוחלט של החברות לא יעזו לסכן את יחסיהם הכלכליים עם ארה"ב.

חשוב להבין כי בזכות עסקת הגרעין שנחתמה לפני שנתיים והסרת הסנקציות, התעצמו מנגנוני הצבא והטרור באיראן. מאז נחתמה העיסקה גדל תקציב הביטחון של איראן ב-40%.

תגיות:איראןטראמפהסכם הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה