חדשות בארץ

מה הוביל לאשפוזם של עשרות בני נוער בסורוקה?

עשרות בני נוער אושפזו  בשל צריכת משקאות אנרגיה. רופאים בסורוקה מתריעים: "מדובר בתופעות חמורות. ההורים מוכרחים להשגיח על ילדיהם"

(אילוסטרציה)(אילוסטרציה)
אא

עשרה בני נוער אושפזו השבוע  בבית החולים סורוקה עם תופעות חמורות של הפרעות שינה וריכוז וכן פגיעה בתפקוד כלי הדם והלב. בסורוקה ציינו כי אין זו הפעם הראשונה בה מאושפזים בני נוער רבים עם תסמינים שכאלו, שכן במשך החודשים האחרונים היו עוד עשרות מקרים דומים.

לדברי הצוות הרפואי, בעקבות המקרים הרבים שהגיעו למיון, הם בדקו את הקשר שקיים בין המקרים השונים, והתגלה כי בכולם מדובר בילדים שצרכו כמויות גדולות של משקה אנרגיה.

ד"ר אביבה לויטס, קרדיולוגית ילדים ומנהלת יחידת הדמיית לב בסורוקה הסבירה: "בחודשים האחרונים הגיעו אלינו בעיקר אחרי חגים וסופי שבוע, ילדים רבים עם תלונות על עצבנות, אי שקט ודופק מהיר. מבירור הנושא הבנו שמדובר בתופעה חמורה של שתיית משקאות אנרגיה. על ההורים להבין את ההשלכות החמורות ולהקפיד להשגיח על ילדיהם".

יצוין כי משרד הבריאות הודיע בעבר כי הוא מתכוון לנקוט בצעדים להפחתת צריכת משקאות האנרגיה, זאת מאחר שהם מכילים כמות גבוהה של קפאין, ואף ארגון הבריאות העולמי  הגדיר אותם כ"מסוכנים לבריאות הציבור". אלא שעד כה הצעד היחיד שנעשה היה הטמעת הכיתוב על המשקאות כי הם מיועדים "למבוגרים בלבד".

תגיות:משקאות אנרגיהאשפוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה