חדשות כלכלה

ממצאים מפתיעים: היכן זול יותר לקנות - באינטרנט או ברשתות?

היכן ישראלים מעדיפים לקנות מוצרי פארם – ברשתות או באינטרנט? בדיקה שהשוותה את מחיריהם של 18 מוצרים מעלה ממצאים מפתיעים

  • כ"ב אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

העיתון הכלכלי TheMarker מפרסם היום (שני) את התוצאות לבדיקה שערך: היכן זול יותר לקנות מוצרי פארם – בסניפים או באתרים ישראליים? הבדיקה, שהשוותה בין מחיריהם של 18 מוצרי פארם, הראתה פערי מחירים גדולים לטובת אתרי האונליין הישראלים — שהגיעו עד ל–56% למוצר בודד

לשם עריכת הבדיקה נבחרו בצורה אקראית 18 מוצרי פארם בקטגוריות שונות: מוצרים לתינוקות ולילדים, מוצרים לאמהות אחרי לידה, ויטמינים ותוספי תזונה, ומוצרי היגיינה וטיפוח.

נראה כי הסיבה העיקרית לכך שהמחירים באינטרנט נמוכים יותר נעוצה בכך שרשתות האונליין פטורות מתשלומים שונים. לרשתות הגדולות יש חנויות פיזיות המפוזרות בפרישה ארצית, שכל אחת מהן משלמת דמי שכירות, ארנונה, חשמל ומים, ובנוסף לכך משכורת לקופאים ולזבנים. הרשת אף משקיעה רבות בשיווק ופרסום, ולכאורה כל זה מגולם במחיר לצרכן.

חנויות האינטרנט, לעומתן, מחזיקות ברובן רק מחסנים. הן יכולות להעסיק מספר מצומצם של עובדים, והן אינן משקיעות בפרסומות. מה שמאפשר להן להוריד מחירים.

עם זאת, חשוב לזכור שהבדיקה שנערכה לא הביאה בחשבון מבצעים נקודתיים ברשתות. בפרט רשת סופר-פארם, הידועה במבצעים המשתנים שלה. כמו כן, צרכנים רבים מעדיפים בכל זאת להגיע לחנות הפיזית ולהתנסות בעצמם במוצרים טרם הקניה. מעלות נוספות לחנות הפיזית הן: אין צורך בהמתנה לזמן המשלוח, אין תשלום נוסף על המשלוח, ואין נוחות ספציפית בהגעה לדואר מאשר לסניף, שלעיתים אף ממוקם במקום נוח וקרוב ממנו.

תגיות:אינטרנטקניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה