חדשות בארץ

הכבאים מתלוננים: "אוסרים עלינו לגדל זקנים"

נציב הכבאות וההצלה הודיע כי הוא אוסר על הכבאים מהיום לגדל זקנים. בוועד הכבאים זועמים: "מטרתו של הנציב היא להפוך גוף אזרחי לצבאי"

אא

נציב כבאות והצלה רב-טפסר דוד שמחי הודיע היום (ראשון) כי הוא עומד לאכוף מעתה את איסור גידול זקנים בקרב הכבאים. הוא גם הדגיש כי בכוונתו לדרוש מהמפקדים לאכוף את האיסור. כמו כן ציין שמחי כי הוא עומד לפנות לרב רשות הכבאות ולבקשו לפרסם פסק הלכה שמאשר זאת.

יצוין כי הנושא הועלה מספר פעמים בשנים האחורנות ואף הוביל לפיטוריו של רב הרשות מנחם פרל. אולם לפני כשבועיים עלה שוב הנושא לדיון, בעקבות כך שלשכתו של שמחי פרסמה סיכום מישיבה שקוימה בחודש שעבר. השורה האחרונה והחד משמעית בידיעה הייתה שחל איסור על לוחמי האש לגדל זקן ואף זיפים.

מנגד לכך טוענים בנציגות העובדים של הכבאים כי ניתן היה לצפות שבהנהלה יבואו לקראת הכבאים שמקפידים על זקנים, בין היתר מטעמי דת. הם גם ציינו כי אמנם ידוע להם שהתקן הבינלאומי אוסר את חבישת המסכות הרגילות ללא גילוח, אך יש אפשרות לרכוש מסיכות מותאמות לבעלי זקנים, ואף הייתה התחייבות כזו של נציב כבאות וההצלה. כמו כן הזכירו בוועד כי רב הכבאות שפוטר מתפקידו קבע בעבר כי לא ייתכן לאסור את גידול הזקנים באופן גורף.

אבי אנקרי, יו"ר ארגון הכבאים פנה לחבריו במכתב בו הוא כתב כי תכלית הנציב היא "להפוך גוף אזרחי לגוף צבאי". בשל כך הוא הודיע כי הוועד מיצה את ההידברות עם הנציב, ובשל כך יתחילו עיצומים – הכבאים לא יבצעו הדרכות משמרתיות או תחנתיות ואף לא יעשו אמונים, תרגילים, סיורים, ועוד. הוא גם הדגיש כי יחד עם זאת לא תהיה כל פגיעה באזרחי ישראל.

בכבאות לעומת זאת טענו בתגובה: "לא ייתכן שהוועד ינסה פעם אחר פעם להשפיע על החלטות מבצעיות".

תגיות:כבאיםזקנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה