חדשות בעולם

מגזין בריטי טוען: אנשי טראמפ שכרו חברת ריגול ישראלית כדי להכפיש את אובמה

אנשיו של דונלד טראמפ שכרו חוקרים ישראליים פרטיים. המטרה: לאסוף נקודות בעייתיות בהתנהלותם של אנשי אובמה, אלו שהיו אחראים על המשא ומתן עם איראן

  • כ"א אייר התשע"ח
דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

המגזין הבריטי "אובזרבר" חשף אמש (מוצ"ש) כי אנשים מטעמו של הנשיא טראמפ שכרו סוכנות מודיעין פרטית ישראלית כדי שתמצא נקודות בעייתיות בהתנהלותם של בכירים בממשל אובמה, אלו שהיו אחראיים על המשא ומתן בהסכם הגרעין.

האנשים עליהם חיפשו מידע מפליל הם קולין קאהל, עוזרו של אובמה, ובן רודוס, שהיה אחד מיועצי הביטחון הלאומי בממשל הקודם של ארה"ב.

על פי הדיווח, בשנה שעברה התבקשו החוקרים "לחפור בחייהם האישיים של אנשי אובמה שהיו אחראים לחתימת ההסכם, כדי לגלות אם מישהו מהם הרוויח משהו מהעסקה בעסקיו הפרטיים". המטרה בכך היא למצוא את האינטרסים האישיים שהיו לאנשי אובמה בהסכם הגרעין, על מנת שיהי ניתן לבטל אותו.

בתגובה לפרסומים, הגיב בן רודס ואמר כי "לחפור בחיפוש אחר לכלוך על משהו רק משום שמילא את תפקידו המקצועי בבית הלבן זה דבר מפחיד ברודנותו לעשות".

בתוך כך, נשיא איראן חסן רוחאני אמר הבוקר כי "ארצות הברית תתחרט לעולמים במידה ותפרוש מהסכם הגרעין". לפני כשבועיים, אמר רוחאני בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית של איראן, כי "אם בבית הלבן לא יעמדו בהתחייבויות שלהם, אני אומר להם שהממשלה האיראנית תגיב בתקיפות. אם מישהו יבטל את העסקה, הוא יאלץ להתמודד עם השלכות חמורות".

כזכור, בעוד מספר ימים, ב-12 במאי, אמור טראמפ להחליט אם הסכם הגרעין או לפרוש ממנו, או לדרוש שינויים, האיראנים מצידם הודיעו, שהם לא מתכוונים להיכנס שוב למשא ומתן על הסכם הגרעין. טראמפ, לעומתם, מאיים כל העת כי הסכם הגרעין יבוטל.

תגיות:אובמהטראמפהכפשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה