חדשות בעולם

מחאה בגרמניה: חברת תעופה מחרימה ישראלים

חברת תעופה מכווית מסרבת לאפשר לישראלים לעלות למטוסים היוצאים מגרמניה. שר התחבורה המקומי זעם ועתירה הוגשה בנושא. בינתיים, קנצלרית גרמניה מינתה נציג מטעמה כדי שיטפל באנטישמיות הגואה במדינה

  • י"ח אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חברת תעופה מכווית מסרבת לאפשר לישראל לעלות לטיסות היוצאות שלה בגרמניה. הדבר מעסיק בימים האחרונים את הרשויות בגרמניה לאחר שערעור הוגש כנגד החלטת בית משפט מקומי לאפשר את המדיניות המפלה שלה. שר התחבורה הגרמני, אנדרס שוויר, אף הודיע כי הוא לא יעניק לה רישיונות חדשים לנחות בתחום שדות תעופה נוספים עד שלא יוסר החרם על ישראלים. יחד עם זאת, נראה כי גורמים פוליטיים אחרים בגרמניה חוששים ממתיחות בין המדינות ולכן אינם פועלים בנושא. הסערה והעתירה שהוגשה בנושא החלו לאחר שבית המשפט דחה עתירת ישראלי שלא הורשה לעלות לטיסה בשנה שעברה.

ביום שישי אישרה דוברת הממשלה כי נמשכים המגעים עם חברת התעופה "כווית אירוויס" להסרת האיסור כך שישראלים יוכלו לעלות למטוסים שלה. ישראלים אמנם לא יכולים לטוס לכווית, אך כרגע מוטל איסור עליהם לעלות למטוסים ברחבי העולם. יש לציין כי חברות תעופה אחרות מהמדינה אינן מטילות את החרם הזה.

מועד הקהילות היהודיות נמסר בתגובה: "בלתי נסבל שחברה זרה, שפועלת על בסיס חוקים אנטישמיים לאומיים, יכולה להיות פעילה בגרמניה. חוק החרם של כווית נגד ישראל מזכיר את חוקי רדיפות היהודים בתקופות הגרועות ביותר תחת הנאצים".

בינתיים, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מינתה בימים האחרונים נציג מטעמה במטרה שייאבק באנטישמיות במדינה. הדיפלומט לשעבר, פליקס קליין, הוא הראשון שמכהן בתפקיד. בראיונות שקיים בגרדיאן וברויטרס, אמר קליין: "אפשר להבין שמי שחושש לשלום ילדיו ישקול לעזוב את גרמניה. שמעתי את זה מהחברים היהודים שלי. אבל אנחנו חייבים לעשות הכול כדי למנוע את זה. יש הרבה דרכים להיאבק באנטישמיות, אבל כל המאמצים צריכים להיות ברורים ומתואמים. אני שומע מהקהילות היהודיות שהן מרגישות שהתקיפות האנטישמיות והתקריות עלו, אבל עדיין אין מאגר מידע משמעותי שמאשר את ההנחה הזו".

תגיות:גרמניהטיסהחרם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה