ל"ג בעומר

נס ברשב"י: "השמן הרותח ניתז אל הפנים והעיניים, אך האישה ניצלה מעל לטבע"

מה קורה לאישה ששמן רותח ניתז ממדורת ל"ג בעומר על פניה וישר אל תוך עיניה? בדרך הטבע "הייתי אמורה להתעוור חלילה". אך ניסים מתרחשים בעולם, וזה בדיוק מה שקרה הפעם

אא

זה קרה ביום הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון. "נסענו לעשות שם זיכוי הרבים, והיו מאות אלפי אנשים", מספרת בעלת הסיפור. "כשהגענו, איכשהו הצלחנו להשתחל ואני ממש הצלחתי להגיע, פעם ראשונה בחיים, כדי לראות את המדורה הדולקת מקרוב. עמדתי ממש ראשונה, פחות ממטר מהלהבות. זרקתי את הנר והתחלתי  להתפלל".

מה שהיא לא ידעה הוא שקודם לכן, ממש דקות ספורות לפני כן, אנשים זרקו אל תוך המדורה בקבוקי פלסטיק מלאים בשמן כדי ללבות את האש. 

ואז זה קרה: "תוך כדי זה שאני קוראת את הפרקי תהילים - פתאום נשמע פיצוץ, ואחד מתוך אותם בקבוקים פשוט הותז לפנים שלי. פתאום העיניים שלי נסתמו, כל הבגדים שלי נרטבו... כולם רצו לעברי כי היו בטוחים שזהו. לא הבנתי מה קורה לי כי הראש שלי היא מכופף כלפי הפרקי תהילים שקראתי. אני ראיתי שם בסך הכל נרות דולקים, ופתאום מהאש הבקבוקים התפוצצו לי ישר בפרצוף".

לדבריה, הנס הענק שהיה פה הוא ששמן רותח שאמור היה להיות בעוצמות של מאות מעלות, לא גרם לנזק כפי שאמור היה לגרום. "אני ראיתי איך הנר שזרקתי לשם תוך שנייה מתכלה ונמס. זה פשוט היה לא יתואר. אני זוכרת שנגעתי בפניי ואמרתי לעצמי 'אני לא מאמינה שאני בלי כוויות, למרות שכל העיניים מלאות בשמן'.

"היה ברור לי שלפי הטבע הייתי אמורה להתעוור באותו רגע, חס וחלילה. למזלי הייתי לבושה בצניעות, ושום איבר בגוף לא ניזוק".חברתה רותי שראתה אותה לאחר מכן, מתארת כי פניה ובגדיה היו מלאים בהמון המון חתיכות שחורות. "היא אמרה לי 'רותי, אני לא מבינה איזה נס היה לי', וכשראיתי אותה הבנתי". 

תגיות:ל"ג בעומררשב"יהילולהנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה