חדשות בארץ

"אם אנשים רק היו רואים מה קורה כשתינוק 'מתפרק' לנו בידיים"

דיון סוער בכנסת בעקבות התופעה המדאיגה של שכחת ילדים ברכב, שהולידה שלושה מקרים נוספים מאז תחילת הקיץ. בוועדה הוצג פטנט למניעת שכחת ילדים ברכב, שהכנסת עשויה לקדם. החיצים הופנו למשרד התחבורה

  • י"ז אייר התשע"ח
אילוסטרציה, (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה, (צילום: פלאש 90)
אא

בעקבות שלושה מקרים נוספים, מאז תחילת הקיץ, של שכחת ילדים ברכב - קיימה הוועדה המיוחדת לזכויות הילד דיון בנוגע לתופעה המדאיגה, בניסיון לנקוט בצעדים משמעותיים למיגורה. "היה מתאים אולי לפתוח את מושב הקיץ של הכנסת במשהו חגיגי יותר, אבל גם הקיץ נפתח עם אסונות קיץ מזעזעים", אמרה ח"כ יפעת שאשא ביטון שעומדת בראש הוועדה. "דנו כאן על הנושא בוועדה פעמים רבות בשנה שעברה ואני מצטמררת שהקיץ הזה נפתח וכלום לא התקדם. לא האמנתי שאחרי כל כך הרב דיונים, הוא ככה ייפתח. המחדל זה הוא על הראש של משרד התחבורה. הוא לא יכול לברוח מאחריות וחייב לקדם פיתוח של עזרים טכנולוגים. זה מזעזע שכולם מושכים את עצמם מאחריות ורק מתפללים שלא נגיע לידיעה הבאה בעניין. אני אלחם בוועדה על כך שתהיה פריצת דרך בנושא ונוכל להציל ככה ילדים".

בדיון נטל חלק אבנר פלור, סמנכ"ל תנועה בכיר במשרד התחבורה, שסיפר כי משרדו ערך בדיקה מול התקינה הבינלאומית ולא נמצא כי מחייבים מכשירים כאלו. "אנו גם סבורים כי יש קושי גדול לחייב מכשירים כאלו. עמדת המשרד שהקמפיין הפרסומי יחד עם התקן הישראלי שיתווסף לרכבים חדשים, הוא הפתרון לבעיה". יו"ר הוועדה דחתה את הטענה כי תקינה שתחייב מכשיר נגד שכחת ילדים ברכב תגרור הוצאות מיותרות לבעלי רכבים שלא מסיעים ילדים, "יודעים לאבחן ולחייב רק רכב שבו יש בוסטר ומסיעים בו ילד קטן. גם הטענה כי אין דבר כזה בעולם – איזה מין דבר זה? שימותו ילדים כי אין את זה בעולם? אנחנו אור לגויים! מותר לעולם לחקות אותנו ולא אנחנו אותם". ח"כ איילת נחמיאס ורבין אמרה כי "אם אנשים היו מבינים כמה המוות הזה נוראי, הכל היה נראה אחרת בהתנהלות משרדי הממשלה".

"אם נסתכל במבחן התוצאה – נכשלנו", אמר ח"כ אורי מקלב. "ערכנו דיונים משותפים וגם הוועדה שבראשותי דנה בנושא רבות ואף הציגו את כל הפיתוחים והרעיונות הטכנולוגיים למניעת שכחת ילדים ברכב. מצער מאוד ששוב אנו צריכים לקיים את הדיון הזה לאור האירועים המצמררים והעצובים. כולם חושבים שהכתובת בנושא זה משרד התחבורה שיכול לקדם תקן לכיסא התינוק שיתריע, אך רק משרד התחבורה הוא זה שחלוק שאין לקשור את זה אליו. היום, אם שואלים אותנו אזרחים 'מה לעשות כדי למנוע את הטרגדיה הבאה' – אין לנו כל תשובה לתת וזוהי רשלנות שאין כל מוצר מאושר".

מאוחר יותר הציגה מדליקת המשואה מאי קורמן את הפטנט שפיתחה למניעת שכחת ילדים ברכב. אילן כרמית, מנכ"ל מכון התקנים אמר כי טרם הגיע עד עתה בקשה לאישור פיתוח לנושא. כרמית הודיע בוועדה כי הוא רותם בהתנדבות את מהנדסי המכון לצורך פיתוח רעיון הפטנט של קורמן. נציג "איחוד הצלה" הוסיף: "אם היו רואים עם מה אנו מתמודדים כשתינוק 'מתפרק' לנו בידיים, היו משנים מזמן את המינוח ל'צליית ילדים ברכב' ולא 'שכחת ילדים ברכב'".

בסיום הדיון הודיעה שאשא ביטון כי היא קוראת לכל משרדי הממשלה "להתעשת בנושא הכאוב". היא קראה למשרד התחבורה לסייע לקדם את העזרים הטכנולוגיים ולאשר אותם לחיוב ברכב, למשרד החינוך לחדד את כל נושא ההסברה בין ההורים וצוותי הגננות וההוראה השונים, ולמשרד הרווחה לגייס את המטפלות לנושא. "אולי כדאי לשנות ביננו את המינוח של 'שכחת ילדים ברכב' וכך לזעזע יותר את הציבור ולהתריע על האסון הבא", סיכמה.

תגיות:תינוקרכב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה