חדשות בריאות

מכורים למסטיקים? לא תאמינו איך הם תורמים לבריאותכם

על פי מחקר חדש, שנערך על ידי חוקרים הולנדים מאוני' גרונינג, נמצא כי לעיסת מסטיק גורמת להעלמותם של מעל 100 מיליון חיידקים מהפה. נשמע טוב? כדאי שתקראו את ההמשך

  • ט"ז אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם לעיסת מסטיק תורמת לבריאות הפה? על פי מחקר, שפורסם בירחון הרפואי PLOS ONE הוכח לראשונה כי לעיסת מסטיק משמשת מלכודת לחיידקי חלל הפה. הלעיסה תופסת את החיידקים, ומעלימה אותם מחלל הפה.

חוקרים הולנדים מאוני' גרונינג ביקשו לבדוק מחקרית את יתרונות המסטיק בנוגע לבריאות הפה. על מנת לאמת את ההשערות, הם יצרו שיטות שיאפשרו להם לכמת מספרית את סך החיידקים שנלכדים במסטיק בשלב הלעיסה. לאחר מכן נתבקשו 5 מתנדבים ללעוס מסטיק במשך 10 דקות, ואז בדקו את כמות החיידקים שנלכדו במסטיק באמצעות אותן שיטות שפיתחו.

מבדיקת המסטיקים לאחר הלעיסה נמצא כי יכולת המסטיק לצרף אליו חיידקים הייתה ברמה מקסימלית כעבור 10 דקות,  כאשר כל גומי לעיסה ספח אליו בממוצע כ-100 מיליון חיידקים. יש לציין כי ככל שלעסו יותר, כך גם עלה מספר החיידקים שנספחו אליו בהתאם.

תוצאות מחקר זה מתווספים לרשימת היתרונות של גומי הלעיסה, ביניהם שיפור יכולת החשיבה, שליטה על התיאבון, הגברת העירנות ושיפור מצב הרוח.

אלא מה, יש גם אותיות קטנות. בנוסף נמצא כי אם המסטיק נלעס יותר מדי זמן, אזי החיידקים שנספחו אליו מתפזרים בחזרה בחלל הפה. לדברי החוקרים, לאחר מספר סבבים של לעיסת מסטיק, יכולת איסוף החיידקים של גומי הלעיסה נפגעת. זאת הסיבה שלפי המלצתם יש ללעוס את המסטיק במשך זמן פחות מ-10 דקות. בנוסף, הם גם ממליצים ללעוס מסטיקים ללא סוכר, מהסיבה הפשוטה שהסוכר מזין את החיידקים.

תגיות:חיידקיםמחקרגומי לעיסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה