חדשות בארץ

המוסד החרים את המסמכים האיראנים בינואר; הכנסת הפריכה שמועה על מלחמה

בכיר ישראלי אישר כי המוסד ערך פשיטה על המסמכים בתחילת השנה, יו"ר הכנסת הודיעה כי הודעת וואצ אפ שנשלחה לאזרחי ישראל בנוגע למלחמה קרובה אינה אמיתית, ומזכיר המדינה האמריקני מגיב על חשיפת המסמכים. כל מה שצריך לדעת

ראש המוסד יוסי כהןראש המוסד יוסי כהן
אא

חדשות

מתי הצליחה ישראל לקחת את המסמכים האיראנים? אחרי נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שחשף את המסכים האיראנים, בכיר ישראלי אמר הבוקר (שלישי) כי סוכני מוסד הם שלקחו את המסמכים על תכנית הגרעין בפשיטה שערכו בחודש ינואר האחרון, לאחריה נמלטו. מזכיר המדינה האמריקני, מייקל פומפאו, אמר הלילה כי החומרים שחשף נתניהו מוכרים לארצות הברית אולם הם חושפים גם מידע חדש רב שלא היה מוכר. הוא ציין כי המסמכים אותנטיים ואמינים. "חשיפת המסמכים הוציאה את השקר האיראני בנוגע למטרות הגרעין שלה", הוסיף.

הכנסת הפריכה שמועה בוואצאפ: יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר אתמול במליאת הכנסת שהתכנסה כי ביממה האחרונה הופצו שמועות לא נכונות בוואצ אפ לגבי מלחמה אפשרית. "זה לא סוד שביממה האחרונה מנשבות רוחות מן הצפון", אמר אדלשטיין. "הביאו לידיעתי שברשתות ובקבוצות הווטסאפ מופצות בשעות האחרונות שמועות לא מבוססות, הגורמות למתיחות מיותרת בציבור. בלי לפרט ובלי לדעת בדיוק מה צופן לנו העתיד, אני רוצה לפנות מכאן לכל אזרחי ישראל: אתם יכולים לסמוך על מפקדי וחיילי צבא ההגנה לישראל, שעשו בעבר, עושים בהווה ואני בטוח שיעשו גם בעתיד כל מה שדרוש על מנת להגן על שלומנו".

המדריך מהמכינה יואשם בהריגה? העבירה המיוחסת לאביב ברדיצ'ב, המדריך במכינת בני ציון שנעצר בחשד לגרימת מוות ברשלנות כתוצאה מאסון השיטפון, שונתה להריגה. כזכור, ברדיצ'ב נעצר לאחר האסון בנחל צפית, שגבה את חייהם של עשרה תלמידים.

 

חוץ

הטביע את עצמו, ותובע את השוטרים שהצילו אותו: צעיר מווירג'יניה שסבל מהתפרצות של מאניה-דיפרסיה ניסה להטביע את עצמו, וכעת תובע את מי שהציל אותו. מתאוש פיאלקובסקי, 23, הגיש את התביעה ביום שישי בטענה שהיה מתחת למים במשך יותר משתי דקות, אך שמונה שוטרים צפו בו, ומנעו מהמציל לקפוץ למים ולהציל אותו". מפקד המשטרה מסר בתגובה: "הם הצילו את החיים שלו – הוא לא מת. אתה תובע את מי שהציל את החיים שלך?". פיאלקובסקי אמר: "המשטרה נתנה לי לטבוע מול העיניים שלה. שמח שבסוף הם הבינו שלא צריך לתת לי לטבוע. אני לא מודה להם שהם נתנו לי להיות במצב של מוות קליני".

לפחות מאה הרוגים בקניה: לפחות מאה בני אדם נהרגו במפולות וגשמים בקניה מאז תחילת אפריל. בצלב האדום מעריכים כי זאת בנוסף ל-200 אלף בני אדם שנעקרו מבתיהם בשל שיטפונות ומפולות.

עוד פיגוע בקאבול: לפחות 14 אזרחים בהם עיתונאי של סוכנות  AFP נהרגו בשני פיגועי ההתאבדות בקאבול, בירת אפגניסטן.

אחד הפיצוצים נגרם כתוצאה מפצצה שהורכבה על אופנוע.

 

מזג האוויר

היום: חם מהרגיל עד שרבי, אך במהלך היום צפוי לרדת גשם ברחבי הארץ. חשש משיטפונות בדרום.

רביעי: הטמפרטורות ללא שינוי ניכר. חם מהרגיל לעונה.

חמישי: מזג האוויר מוסיף להתחמם. שרב צפוי בכל חלקי הארץ.

שישי: חם מהרגיל ויבש ברוב אזורי הארץ.

תגיות:כותרות ב-60 שניותהמוסדאירן1

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה