חדשות בעולם

הקבינט התכנס לדיון דחוף; חמינאי מאיים: "אויבנו ינחלו תבוסה"

בעקבות ההפצצות בסוריה, הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לדיון בבסיס הקריה בתל אביב. בשאר אסד בתגובה על המתקפה: "מדינות עוינות עוברות לתוקפנות ישירה". גם מנהיגה של איראן התבטא בנושא

  • ט"ו אייר התשע"ח
חברי הקבינט בסיור בגבול הצפון, (צילום: פלאש 90)חברי הקבינט בסיור בגבול הצפון, (צילום: פלאש 90)
אא

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום (שני) לדיון דחוף שייערך בבסיס הקריה בתל אביב. הסיבה: הדיווחים מסוריה על תקיפה של בסיסי אסד בה נהרגו אזרחים איראנים. על פי הדיווחים, כזכור, 18 איראנים מצאו את מותם בתקיפה במערב סוריה. על פי המרכז הסורי לזכויות אדם, 26 נהרגו כשרובם ממוצא איראני, דיווח שמכחישים באיראן.

נשיא סוריה בשאר אסד אמר היום במהלך פגישה עם יו"ר הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט האיראני: "האזור כולו נמצא בשלב של שרטוט המפות מחדש. מדינות עוינות עוברות לתוקפנות ישירה נגד סוריה לאחר שזרועותיהן באזור נכשלו. הסורים רוצים לשים קץ לטרור, לדבוק בריבונותם ולעצב את עתידם בעצמם". מנגד, המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, ממשיך לתקוף: "האויבים הבינו שהם לא ישיגו דבר ממלחמה. התכנית שלהם היא להכין את המדינות למלחמה עם איראן. אם הממשלות האלה יפעלו לפי השכל הן לא יכנסו למאבק עמנו, אך אם הן ירצו לעמוד בפני איראן, הן ינחלו תבוסה. תם עידן ׳פגע וברח׳".

בנושא אחר: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול בישראל עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. הוא אמר כי שתי המדינות מחויבות לעצור את איראן. חבר הקבינט יואב גלנט אמר אתמול בכנס העיתון ג'רוזלם פוסט בניו יורק: "בכל עימות עתידי - ישראל תנצח. . העורף הישראלי חשוף לאויב השיעי האיראני. אני רוצה להביע את הערכתי לנשיא טראמפ אשר אימץ גישה אחרת והכתיר את ההסכם הגרעיני כעסקה גרועה מאוד". שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר באותו מעמד: "איראן מנסה להפוך את סוריה לבסיס קידמי נגד מדינת ישראל. לא נאפשר זאת. נמנע את זה בכל מחיר. ישראל תשמור לעצמה חופש פעולה מבצעי מלא בכל סוריה, אין לנו כוונה להתעמת עם הרוסים, אין לנו כוונה להתערב בענייניה האזרחיים של סוריה, אבל אם מישהו חושב שטילים בסוריה יופעלו נגד ערים בישראל או אפילו נגד מטוסינו, שלא יהיה לו ספק שנפעל ונפעל בעוצמה. יש לנו שלוש בעיות: איראן, איראן ואיראן. למעלה מ-85 אחוז מתקציב חיזבאללה מגיע ממנה".

תגיות:סוריהבאשר אסדהפצצות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה