חדשות בארץ

"לא נתפס, לא הגיוני", "הלב נשרף": שלוש בנות שנספו באסון יובאו למנוחות

שלושה ימים לאחר האסון בנחל צפית, יובאו למנוחות עדי רענן ממכמורת, גלי בללי מגבעתיים ורומי כהן ממושב מאור. החברים והקרובים מתקשים לעכל. "שמישהו יעיר אותי מחלום הבלהות הזה", כתב אחיה של יעל סדן ז"ל

  • י"ד אייר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

שלושה ימים לאחר האסון הכבד בנחל צפית, היום (ראשון) יתקיימו הלוויותיהן של שלוש בנות שהיו בין הנספות בשיטפון - עדי רענן ממכמורת, גלי בללי מגבעתיים ורומי כהן ממושב מאור ז"ל. במקביל, המשטרה ממשיכה לקיים חקירות בנוגע לאסון ובקרוב תוקם ועדה שתחקור את נסיבות האירוע שהוביל למותם של עשרה תלמידים. בראשות הוועדה שמקימים משרד החינוך, משרד הביטחון ומועצת המכינה הקדם צבאית, יעמוד מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב. המטרה היא לקבוע נהלים ברורים לגבי טיולים של תלמידים ברחבי הארץ.

הלווייתה של עדי רענן, בת 19 במותה, תיערך הערב בשעה 18:30 במכמורת. היא הותירה אחריה הורים ואת אחיה בן ה-15. הוריה שמעו על האסון הנורא בעת ששהו בחו"ל וחזרו מיד לארץ. רענן היא בתו של סגן נשיא התאחדות בוני הארץ, אשר גרין. "אסון כבד נפל על משפחתנו עם מותה של עדי בתנו האהובה בשיטפון בנחל צפית", אמר אביה גיל רענן. "היום נלווה את עדי למנוחת עולמים במכמורת". הלווייתה של גלי בללי, 18, תתקיים בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב. היא הייתה חברה בתנועת נוער ומשם נמסר: "פעילי סניף גבעתיים ועמם כל סניפי התנועה ברחבי הארץ משתתפים בכאבה הגדול של משפחת בללי ומחבקים אותם. גלי האהובה הייתה חלק בלתי נפרד מהתנועה ותחסר לנו מאוד". ראש עיריית גבעתיים רן קוניק כתב: "גלי בללי המקסימה שלנו איננה. אסון כבד נוסף נפל עלינו, על גבעתיים, על תיכון שב״צ. עליי. נגמרו המילים. 47 שנים, אני ואביה של גלי, אייל, הולכים יחד, עוד מהגן. האם, אתי, היא מספר 4 ברשימתי במועצת העיר, 'גבעתיים שלנו'. גלי, אורי אחותה, יינון הקטן, אתי אייל וכל המשפחה המורחבת, הם כמו משפחה שלי. גלי, ילדה מדהימה, ערכית, חכמה, רכזת ראשית ב'כנפיים של קרמבו', אהובת הילדים, נספתה באסון בערבה, והיא עדיין תלמידת י"ב. לא נתפס, לא הגיוני, לא פייר". רומי כהן, 17, תובא למנוחות במושב מאור. היא האחות הבכורה מבין שלושה אחים. היא למדה בבית הספר מבואות עירון במועצה האזורית מנשה. "היא מגדלור שמכוון למצוינות, לתרום ולעשות הכי טוב", אמר אביה.

ביום שישי נערכו הלוויותיהן של שני שמיר משהם ושל אלה אור ממעלה אדומים. באסון, כזכור, נהרגו גם יעל סדן מירושלים, צור אלפי ממזכרת בתיה, מעיין ברהום מירושלים, אילן בר שלום מראשון לציון ואגם לוי ממושב חירות. אתמול, בצאת השבת, הגיעו אלפים לכיכר רבין כדי להתייחד עם האסון ולהדליק נרות נשמה לזכרם של הנספים.

"יש כל כך הרבה דברים שאני רוצה להגיד לך ולא הספקתי. כל כך הרבה מחשבות שרצות לי בראש שאני רוצה לשתף אותך בהם. יעלי אחותי הקטנה, זה לא נתפס. הלב שלי נשרף, התרסק לרסיסים. אני שבור ולא יודע מאיפה להתחיל ומתחנן שמישהו יעיר אותי מחלום הבלהות הזה", כתב איתי סדן, אחיה הגדול של יעל ז"ל לפני הלווייתה. "הייתי נותן את כל העולם לעוד שתי דקות איתך. הייתי נותן את עצמי כדי להגיד לך שאני אוהב אותך. יעלי אחותי הקטנה, נגמרו לי המילים נשארו רק נהרות של דמעות. למה, למה זה היה צריך לקרות? למה זה צריך להסתיים ככה? אני לא יכול יותר לבכות, לא יכול יותר לכאוב. רק רוצה אותך לצידי, חייכנית ומתוקה כמו שתמיד היית". "נכשלנו!!!" כתב אריק, אביה של שני שמיר ז"ל משוהם. בפוסט נוסף בעמוד הפייסבוק, כתב שיר רווח, שליוותה את אלה אור ז"ל בשירות הלאומי: "אני יושבת באמצע הלילה ומתייפחת במרפסת בבית. רוצה לזרוק הכל. כלום לא שווה לי עכשיו חוץ מהחזרה שלך".

תגיות:אסוןשיטפוןנחל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה