חדשות בעולם

הכין רשימת חיסול ונלכד: "להרוג את היהודי הראשון שלי"

אמריקני תושב קליפורניה היה בדרכו לבצע פיגוע בבית הכנסת של קהילת "בית יעקב" באזור מגוריו. בנוסף, תכנן לרצוח בכירים יהודים בתעשיית הבידור. הוא נלכד, ואם יורשע הוא צפוי למאסר של שש וחצי שנים

  • י"ד אייר התשע"ח
אא

אמריקני תושב קליפורניה נלכד לאחר שאיים לרצוח יהודים. ניקולס רוז, 26 נעצר בסוף השבוע והואשם בפשעי שנאה ובניסיון לאיים על ארגונים ואזרחים יהודים. על פי הדיווח, בביתו נמצאו בביתו כרזות אנטישמיות, תחמושת וגם "רשימת חיסול" של חברים בקהילה. המעצר התאפשר הודות לתלונה של קרוב משפחתו, שדיווח למשטרה כי רוז התבטא כי הוא רוצה להרוג יהודים. בתחנת הטלוויזיה KTLA דווח כי בחיפוש שנערך בביתו נמצאו תחמושת, כרזות וספרים אנטישמיים ברשימה של מספר בכירים ממוצא יהודי בתעשיית הבידור. הכותרת של הרשימה הייתה "להרוג את היהודי הראשון שלי".

לרוז הייתה רשימה של שלוש מטרות. הראשונה הייתה בית הכנסת של קהילת "בית יעקב", שם מן הסתם נמצאים רוב היהודים הדתיים באזור. שתי המטרות האחרות היו דווקא כנסיות - הכנסייה היוונית-אורתודוקסית באירוויין והכנסיה הרוסית-אורתודוקסית בלייק פורסט. מדוע, אתם שואלים? משום שלדברי התובע "רוז לא היה מרוצה מכך שהן אוהדות לדעתו את היהודים". עדיין לא ברור אילו יהודים מתעשיית הבידור תכנן לרצוח, אך סגן הפרקליט המחוזי טוען כי אותם שמות יודעו על הכוונה של רוז. אחת השכנות של רוז, לורה וייצ'מס, צוטטה בכתבה ואמרה: "יש לי כל כך הרבה חברים יהודים שהולכים לבתי כנסת באזור. ממש מפחיד לחשוב שיש מישהו עם כזו שנאה בלבו שמתכנן דברים כאלה נגד יהודים".

"קשה לומר באופן ברור מה הכיוון שאליו הלך או על מי הוא כעס", אמר התובע לקראת הדיון שצפוי להתקיים בעניינו ביום שישי הקרוב. אם יורשע, הוא צפוי לבלות שש שנים וחצי מאחורי סורג ובריח.

תגיות:פיגועקליפרוניהנלכד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה