חדשות בארץ

המדריכה התריעה לפני האסון בנחל צפית; עובדי המכינה נעצרו

המדריכה שנחקרה טענה כי התריעה על הסכנה הצפויה בעקבות מזג האוויר, המנהל והמדריך נעצרו, ואסון השיטפון הטראגי שאירע 55 שנה קודם בדיוק. כל מה שצריך לדעת

החיפושים אחר הנעדרים, (צילום: פלאש 90)החיפושים אחר הנעדרים, (צילום: פלאש 90)
אא

חדשות

מדריכת המכינה התריעה לפני האסון בצפית: מדריכת המכינה הקדם צבאית "בני ציון" בתל אביב, שנמצאת במעצר בית, טענה בסוף השבוע כי היא התריעה על הסכנה הצפויה בעקבות הטיול לנחל צפית בה מצאו את מותם עשרה תלמידים. עורך דינה, שחר מנדלמן, טען כי התייעצה עם אביה לגבי מסלול הטיול אך היא לא זאת שקיבלה את ההחלטה. מנהל המכינה, יובל כהאן, ומדריך במכינה אביב ברדיצ'ב, נעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות. בחקירה טענו כי לא התעלמו מאזהרות מזג האוויר וכי המסלול שונה בהתאם לאזהרות. האסון הקשה החזיר את ישראל 55 שנה אחורה. ב-22 באפריל 1963 נספו תשע בנות מהסמינר החרדי בית יעקב אחרי שהגיעו לבלות בחוף המופרד שרתון בתל אביב.

צה"ל תקף מטרות טיס של חמאס: צה"ל תקף בסוף השבוע, באמצעות כלי טיס, שש מטרות של הכוח הימי של חמאס ברצועה. התקיפה בוצעה בתגובה לפעולות הטרור ולניסיון החדירה הנרחב לשטח ישראל על ידי פלסטינים. נער פלסטיני נהרג כתוצאה מאש צה"ל במהלך הפגנה סמוך לגדר. הוא היה ההרוג הרביעי מההפגנות אתמול, שבהן נפגעו 349 פלסטינים. מדובר צה"ל נמסר: "מזה כמה שבועות מוביל ארגון הטרור חמאס הפרות סדר אלימות המהוות כיסוי לשורה של פיגועי טרור כנגד תשתיות טרור, כוחות הביטחון ואזרחים. בשיאם של האירועים בוצע ניסיון חדירה רחב היקף במסגרתו הובילו פעילי טרור של ארגון הטרור חמאס מאות מפרי סדר אלימים ובהם מחבלים לכיוון שטח ישראל תוך שהם משליכים מטענים, רימון יד ובקבוקי תבערה ואף פגעו והדליקו את גדר המערכת". אתמול עצר כוח צה"ל עוד שלושה פלסטינים שחצו את גדר המערכת בגבול.

כץ נגד ההתבססות האיראנית בסוריה: שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ אמר בראיון לאתר "רויטרס" כי "פירוק קוריאה הצפונית מגרעין יסייע מול איראן". לגברי כץ: "ההתחייבות של מנהיגי הקוריאות לדון על פירוק הגרעין תחזק את ידי נשיא ארצות הברית במהלך לשינוי הסכם הגרעין עם איראן. לטראמפ יהיה יותר כוח מול איראן עכשיו והוא אולי יצליח לשכנע את האיחוד האירופי לא להיות החולייה החלשה בקואליציה". על המתרחש בגבול עזה הוסיף: "לאיראן אין מה לעשות בסוריה. הצבנו קווים אדומים לפעילות האיראנית בסוריה ולא ניתן להם להתבסס, לבנות בסיסים או להציב טילים".

 

חוץ

האיחוד האירופי שלח הודעת תנחומים על האסון: שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, שלחה הודעת תנחומים על האסון בנחל צפית. במכתב ששיגרה כתב כי "אני בטוחה שאזרחי ישראל יתלכדו סביב התמיכה בשכולים בזמן הכואב הזה".

טראמפ שוב יבקר בישראל? נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע בסוף השבוע, במסיבת עיתונאים בבית הלבן, כי ייתכן שיגיע לפתיחת השגרירות בירושלים בחודש הבא. "כולם הבטיחו זאת במשך שנים ואני ביצעתי. אני גאה בזה", אמר.

בלאגן בשלטון האיראני: המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, מנסה להדיח את מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני. הסיבה: מחלוקות עם מפקדים בכירים. יש לציין כי הדיווח האיראני נעלם בתוך כמה שעות, כשלא ברורה סיבת מחיקת הידיעה.

 

מזג האוויר

היום: התחממות נוספת. יהיה חם מהרגיל לעונה בחלק מאזורי הארץ. ייתכן גשם מקומי בצפון.

שני: חם ויבש יחסית לעונה. משעות הצהריים ייתכן גשם מקומי.

שלישי: חם מהרגיל עד שרבי, אך במהלך היום צפוי לרדת גשם ברחבי הארץ. חשש משיטפונות בדרום.

רביעי: הטמפרטורות ללא שינוי ניכר. חם מהרגיל לעונה.

תגיות:כותרות ב-60 שניותנחל צפיתאסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה