חדשות בריאות

שוטפים ידיים לעיתים תכופות? המחקר שיגרום לכם לחשוב פעמיים

מחקר מאוני' אריזונה, מציב תמונה מדאיגה למדי, והראה כי המגבות בהן אנו משמשים לניגוב הידיים מלאות בחיידקים. מדוע זה קורה? ומה ניתן לעשות כדי למנוע את התופעה?

  • י"א אייר התשע"ח
אא

מחקר מאוני' אריזונה, מציב תמונה מדאיגה למדי, והראה כי המגבות בהן אנו משמשים לניגוב הידיים מלאות בחיידקים. מדוע זה קורה? ומה ניתן לעשות כדי למנוע את התופעה?

ראשית ננסה להבין מדוע דווקא המגבות שאמורות להיות השלב הסופי בניקיון הידיים שלנו, הן פריט המגדל בתוכו חיידקים. הבעיה מתחילה כאשר המגבות נמצאות בחדר בו יש לחות המתאימה לגידול תרביות חיידקים. בנוסף, מגבות המטבח והרחצה משמשות לניגוב ידיים ומשטחים מלוכלכים.

על פי המחקר, ב-89% ממגבות המטבח מכילות החיידק קוליפורם שעלול לגרום להרעלת קיבה ושלשולים. ב-25% מהמגבות ישנו חיידק אי קולי.

"אתה יכול לגרום לזיהום של אוכל, למשל, כשאתה מנגב את הידיים במגבת המטבח שמלאה בחיידקים ואחר כך נוגע במזון אחר, או גרוע יותר - בפה שלך", הסביר צ'רלס גרבה, עורך המחקר, בשיחה עם חדשותABC . "כשמדובר במגבות רחצה, במקרים רבים בני אותה משפחה משתמשים באותה מגבת, כך שהם יכולים להדביק אחד את השני".

בעקבות החשיפה לחיידקים ישנן תופעות רבות שעלולות להיגרם, בין היתר הידבקות במחלות חום, זיהומי עור, פגיעה במערכות העיכול ומערכות פנימיות נוספות."חיידקים כמו קוליפורמים, סלמונלה ואי קולי יכולים לשרוד גם במגבת מטבח שיובשה והורטבה מחדש", כך נכתב במחקר.

"הבעיה העיקרית מתרחשת כשאנחנו משתמשים באותה מגבת למטרות שונות", הסבירו עורכי המחקר, "יש לך בצד אחד של הכיור מגבת לייבוש כלים, ובצד השני מגבת לניגוב וניקוי אזור הכיור והמטבח, הבעיה מתחילה שאנחנו משתמשים במגבת אחת כדי לנקות את שאריות העוף, ומסיימים בניגוב של שאריות השוקולד מהפה של הילד. זה המתכון הבטוח למחלות".

אם כן, כיצד ניתן להשתמש במגבות, ולהישאר בריאים?

א.יש להפריד את המגבות בין בני המשפחה. לכל אחד מגבת משלו.

ב. מומלץ להשתמש במייבשי ידיים או במגבות נייר לצורך היגיינה טובה יותר. במידה ומשתמשים במגבות חשוב לכבסן בקביעות, ולייבש אותן בעודן לחות כדי שהייבוש יעצור זמנית את התפתחות החיידקים.

ג. במידה ואחד מבני הבית חולה, מנוזל או מקיא, כדאי לכבס את המגבות (ויתר הבגדים) בטמפ' גבוהות של 90 מעלות. זאת משום שהחיידקים מצויים בטמפ' של 37 מעלות, ועל כן בכביסה של 30 מעלות יוכלו לשרוד, אך לא בכביסה של 90 מעלות.

אם בכל זאת אתם מכבסים בטמפ' נמוכה, יש להוסיף אבקת כביסה שבה חומרים אנטי בקטריאליים.

תגיות:מגבותמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה