חדשות בעולם

לקראת "צעדת הכיפות" בברלין: בכיר יהודי חושש מגילויי אלימות

במסגרת הצעדה שתיערך היום בברלין יחבשו אלפים כיפות ברחבי העיר. נשיא מועצת יהודי גרמניה, יוסף שוסטר טען כי הוא ממליץ להראות את האמונה בגלוי, אך לא להסתובב עם כיפה. בתגובה, הרב הראשי לישראל מבקש להמשיך לחבוש כיפה כרגיל

  • י' אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השלכות "צעדת הכיפות" שתיערך היום: נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, יוסף שוטסריצא בהצהרה חריגה כשאמר לתחנת רדיו ברלין כי הוא קורא לציבור לא להסתובב עם כיפה בעיר. שוסטר טען למרות שהוא תומך בהצגת האמונה בגלוי. בתגובה, הרב הראשי לישראל דוד לאו, ביקש מהתושבים לא להסיר את הכיפה על אף הסכנה. "הכיפה היא סמל יהודי, המשיכו לשאת אותה בגאון", אמר.

שוסטר אמר את הדברים בעיתוי שאינו מקרי: היום (רביעי) תיערך "צעדת הכיפות" של יהודי ברלין. כפי שדיווחנו אתמול, הקהילה היהודית תקיים בעיר הגרמנית מה שמכונה "מצעד כיפות" ליד בניין הקהילה היהודית. במסגרת המצעד, יחולקו אלפי כיפות לעוברים ושבים, על מנת להזדהות עם יהדות גרמניהלאירוע עצמו יגיעו ראשי הקהילות היהודיות בגרמניה וראש עיריית ברלין מיכאל מולרראש שכונת שרלוטנבורג בברלין, למשל, לא יהיה בעיר במהלך המצעד אך כתב כי לאות הזדהות עם כאבם, הוא מתכוון לחבוש כיפה. גם סגן ראש עיריית פרנקפורט, אווה בקר, הצטרף ליוזמה כשקרא לתושבים לקחת את הכיפה במחאה על ההתקלות ליהודים.

"ברור שבאופן עקרוני צריך להראות את האמונה בגלוי ובהתלהבות, אך עם זאת כרגע הייתי מייעץ לאנשים פרטיים שלא להופיע בגלוי עם כיפה בסביבה עירונית", אמר שוסטר. "אם לא ניתן יהיה להתנגד לאנטישמיות גלויה, הדמוקרטיה תהיה בסכנה. אבל זה לא רק אנטישמיות, זה מגיע גם עם גזענות ושנאת זרים. חייבים לעצור את התופעות האלו מיד".

היהודים ימחו בצעדה על אירועי האנטישמיות האחרונים. ראש המועצה המוסלמית בגרמניה, איימן מזיק, אמר לקראת הצעדה: "השנאה וההתעללות ביהודים הם נגד עיקרי האסלאם. מדובר בחטא. לא נסבול זאת".

תגיות:צעדת הכיפותברלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה