חדשות בעולם

טראמפ על העיסקה עם איראן: "נוראית"

דונלד טראמפ ונשיא צרפת עמנואל מקרון נפגשו הערב ודנו על הסכם הגרעין עם איראן. טראמפ התריע: "איראן תשלם מחיר כבד"

אא

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב נפגש הערב (שלישי) עם עמנואל מקרון, נשיא צרפת. הפגישה נערכה על רקע תמיכתו של מקרון בהסכם שהטיל מגבלות על תכנית הגרעין.

בפגישה התייחסו השניים לעסקה שנחתמה בשנת 2015 בנוגע לחתימה על הסכם הגרעין עם איראן. טראמפ כינה אותה "נוראית". "היא לא הייתה צריכה להיחתם", התבטא.

בסיום השיחה הם כינסו מסיבת עיתונאים משותפת, בה טראמפ הודיע באופן רשמי כי "צרפת וארה"ב הסכימו שאסור שאיראן תפתח נשק גרעיני". הוא גם התריע: "אם איראן תאיים עלינו – היא תשלם מחיר כבד, כמו שרק מעט מדינות שילמו אי פעם".

במסיבת העיתונאים התבטא מאידך מקרון: "צרפת לא נאיבית כשזה מגיע לאיראן, אבל זה לא סוד שאין לנו את אותה העמדה כמו לארה"ב ביחס לנושא האיראני".

הוא הביע תקווה כי תתפתח עסקה חדשה עם איראן שתחסום כל פעילות גרעינית שלה ופיתוח טילים בליסטיים. "לא נחזור על טעויות העבר",  הבטיח, "אנו רוצים להבטיח יציבות ולייצר הסכם חדש שיעבוד".

לגבי שוני הדעות בינו לבין ארה"ב, אמר מקרון: "אמנם לגבי איראן איננו מסכימים על הסכם הגרעין, אבל נוכל להתגבר עליה על ידי עבודה על הסכם חדש שיתמודד עם עוד נושאים. המטרה שלשמה נפגשנו הייתה לוודא שכל אחד מבין את האינטרסים של האחר".

טראמפ לעומתו נראה בטוח בכך שקיימת ביניהם תמימות דעים: "אנחנו מסכימים על הרוב, וגם יכולים להשתנות ולהיות גמישים. הדיונים היום היו מצוינים, הסתדרנו בהם היטב".

תגיות:עמנואל מקרוןדונלד טראמפאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה