חדשות בארץ

צפו: כך נהרס בית המחבל שביצע את הפיגוע בחוות גלעד

כוחות הביטחון הרסו את ביתו של המחבל אחמד קונבע, שביצע את הפיגוע בו נרצח רזיאל שבח הי"ד בינואר האחרון. במהלך ההריסות נזרקו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות

  • ט' אייר התשע"ח
אא

כוחות הביטחון הרסו הלילה (שלישי) את ביתו של המחבל אחמד קונבע, שביצע את פיגוע הירי בסמוך לחוות גלעד בו נרצח רזיאל שבח הי"ד. מאוחר יותר הודיע צה"ל כי בהמשך להודעה על הריסת ביתו בג'נין, נפצעה לוחמת מג"ב ברגלה באורח קל. הלוחמת פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים העמק בעפולה והיא תנותח במהלך היום. במהלך ההריסה התפתחה גם הפרת סדר אלימה שכללה זריקות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות שהגיבו בירי אמצעים לפיזור הפגנות. את המבצע ערכו כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית מנשה בשיתוף כוחות ההנדסה ולוחמי משמר הגבול והמנהל האזרחי.

רק לפני כשבועיים הוגש כתב אישום נגד קונבע, אחד משני המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בחוות גלעד. כזכור, שותפו של קונבע אחמד ג'ראר נורה על ידי כוחות הביטחון בעת מעצרו. זה קרה ב-18 בינואר, כששני לוחמי היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של משמר הגבול (ימ"מ) נפצעו באורח קל וקשה  בקרב יריות שהתפתח במהלך מבצע מיוחד בג'נין. המבצע נועד לאתר את החוליה שאחראית על הפיגוע במאחז חוות גלעד, בו נרצח הרב שבח ז"ל. במהלך חילופי הירי מול שלושה מחבלים, נהרג אחד המחבלים שהיה מעורב בפיגוע ושניים נוספים נעצרו. ג'ראר, בן 22, היה בנו של מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס שחוסל בשנת 2002. כוחות הביטחון פוצצו את הבית שבו התבצרו המחבלים ודחפור הרס את המבנה מאוחר יותר.

הריגת המחבל התרחשה כשמונה ימים בלבד לאחר הפיגוע בחוות גלעד. הפיגוע אירע בכביש 60, סמוך לחווה באזור שכם. 

 

 

תגיות:ביתהריסהמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה