חדשות בעולם

סערה בגרמניה: כרטיס חינם להצגה למי שיענוד צלב קרס

הצגה בנושא ספרו של הצורר הנאצי היטלר, "מיין קאמפף", הציעה הטבה למי שיגיע להצגה ביום הולדתו עם הסממן הנאצי במקום מגן דוד. "עבור כרטיס חינם, תצטרכו להסכים שצלב קרס יהיה עליכם", נכתב בהודעה ההזויה של התיאטרון

  • ט' אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרוחות סוערות בגרמניה בעקבות מחזה לזכרו של הצורר הנאצי אדולף היטלר ימ"ש. הסיבה: מפיקי המחזה, כך מתבררהציעו כרטיסים בחינם למי שיגיע למחזה כשהוא עונד צלב קרס במקום מגן דוד. התיאטרון שיציג את המחזה ממוקם בעיר קונסטנץ בגרמניה, אך לאחרונה הוא מצא את עצמו תחת חקירה. הסיבה לכך היא ההחלטה לעלות מחזה שידבר בשבחו את הצורר הנאצי ויציג חלקים מספרו, "מיין קאמפף".

המחזה עלה ביום שישי האחרון, ה-20 באפריל, משום שביום זה חל יום הולדתו. בהודעה ההזויה שפרסם התיאטרון באתר הרשמי נכתב: "עבור כרטיס חינם, תצטרכו להסכים שצלב קרס יהיה עליכם", זאת בעוד שכל האחרים יתבקשו להיכנס עם מגן דוד כ"אקט של סולידריות עם הקרבנות של הרודנות הנאצית".

זה, כמובן, לא היה האירוע היחיד שנקשר בשמו של היטלר בשבוע האחרון. בגרמניה אף חגגו קהילות מסוימות את יום הולדתו והמשטרה אבטחה את האירועים בכוחות מתוגברים. בישראל, בעיתוי נורא, פורסמה בסוף השבוע תמונה מסיתה של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שערכה השוואה בינו לבין הצורר הנאצי. בצעירי הליכוד, שבדף שלהם פורסמה התמונה, לא נותרו אדישים ומסרו בתגובה: "הופתענו לגלות בסוף השבוע בעמוד הפייסבוק שלנו תגובה מכוערת ובה תמונה מסיתה כנגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. זכויותיו הרבות של אסיר ציון לשעבר, שסבל מהתנכלויות רבות בברית המועצות רק בגלל היותו יהודי ידועות לכל". הם הוסיפו כי "ישנם אנשים שכנראה שכחו את זה ומרשים לעצמם לשפוך את הרעל שלהם ברשת החברתית. בליכוד, אין ולא יהיה מקום לדברים כאלה נגד אף אחד". דוד שאין, יו"ר צעירי הליכוד מסר כי "הוכינו בהלם ובגועל נוכח ההסתה הפראית שמצאה ביטוי בדף הפייסבוק שלנו. הסתה שהחלה בהשוואה לסטלין נמשכת עתה להשוואה להיטלר. נחצו כאן גבולות אדומים שצריכים להדליק נורות אזהרה לכולנו".

תגיות:גרמניהצלבהצגה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה