חדשות בעולם

אמר שלום לגוי, וכמעט שילם בחייו: "התחלתי להגיד ’שמע ישראל’"

הקהילה היהודית בניו יורק זועמת, לאחר שיהודי חרדי שהקדים שלום לגוי שחור - הותקף על ידו באלימות כה גדולה עד שחש כי הוא עומד לעבור לעולם הבא. המשטרה פצחה בחקירת האירוע, ופרס של 5,000 דולר מוצע כעת למי שיצליח ללכוד את הפושע

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הקהילה היהודית בניו יורק זועמת, לאחר שיהודי חרדי שהקדים שלום לגוי שחור - הותקף על ידו באלימות. המותקף, ר' מנחם מושקוביץ, סיפר בראיון לרשת החדשות המקומית abc7 כי היה זה במהלך יום השבת האחרון.

מושקוביץ חזר מתפילת השבת בבית כנסת בשכונת קראון הייטס בברוקלין, כשמולו במדרכה צעד הגוי השחור. "כשהלכתי הביתה, עברתי ליד אדם שעישן סיגריה ואמרתי לו 'צהריים טובים'. זו שכונה נחמדה, וכולם נחמדים אחד לשני אבל ברגע שבירכתי אותו לשלום, הוא התחיל לצעוק עליי ואמר לי: 'אתם יהודים מזויפים. מי אתה בכלל שתגיד לי שלום?'", שחזר מושקוביץ בכלי התקשורת.

לטענתו, הגוי השתולל ואמר כי היהודים גזלו את כספו, את ביתו ואת המשכנתא שלו, ואיים כי יהרוג אותו. "חשבתי שמדובר באיש משוגע והתחלתי ללכת משם, אבל אז הוא צעק 'אתה לא תלך ממני', והתחיל לרדוף אחריי".

הגוי רדף אחרי מושקוביץ עד שהשניים הגיעו לפינת הרחובות רוטלנד ו- 46 - שם אחז הגוי בגרונו והחל לחנוק אותו. "התחלתי להרגיש סחרחורת, ושהאוויר שלי יוצא ואמרתי 'שמע ישראל'. חשבתי שאני הולך למות", מתאר מושקוביץ את רגעי הפחד הגדול שאחז בו, בהם חשב כי אלו רגעי חייו האחרונים.

ואז הגיע הנס. "אמרתי לעצמי שאין לי סיכוי כי הוא חזק ממנ, והתחלתי להגיד שמע ישראל אבל אז היה לי נס ששתי אחיות מבית החולים הסמוך, זיהו מה שקרה ורצו לעזרתי". ארגון מקומי בשם 'הליגה נגד השמצה', מציע כעת פרס של 5,000 דולר למי שיביא ללכידת הגוי האנטישמי שאחראי לתקרית האלימה.  

 

תגיות:חרדישנאהגויחנק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה