חדשות בריאות

ידיים נקיות: מהי הדרך הטובה ביותר לשטיפת ידיים?

שטיפת ידיים חיונית לשמירה על היגיינה אישית, אך האם אתם מבצעים את הפעולה נכון? שימו לב למחקר המפתיע הבא

  • ז' אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כבר מילדות ביקשו מאיתנו לשטוף ידיים עם מים וסבון, ועדיף במים חמים, אולם על פי מחקר מאוני' ראטגרס שבניו ג'רזי, כדי להפטר מהחיידקים בידיים - הטמפרטורה לא היא שקובעת, אלא משך הזמן בו מבצעים את פעולת הרחצה.

בהתאם לתוצאות המחקר, שהתפרסם בכתב העת Food Protection, אין הבדל אם אתם נוהגים לשטוף ידיכם בסבון במים קרים או חמים, העיקר שאתם עושים זאת בפרק זמן של מינימום 10 שניות.

"חשוב שאנשים ירגישו בנוח כשהם שוטפים את ידיהם", הסבירו החוקרים. לטענתם הטמפ' של המים כלל לא עקרונית. בנוסף, רחיצת המים במים קרים תורמת לחיסכון באנרגיה.

בניסוי שנערך במשך חצי שנה, החוקרים בחנו 21 מתנדבים שעל ידיהם נמצאו כמויות גדולות יחסית של חיידקים לא מזיקים. במהלך תקופת הניסוי, נדרשו הנחקרים לשטוף ידיהם במים בשלוש טמפ' שונות: 38 מעלות, 26 מעלות ו-15 מעלות. יש לציין כי לכמות הסבון שבה השתמשו הנסיינים לא השפיעה כלל על הממצאים, אך לדברי החוקרים יש צורך להמשיך לחקור ולבדוק את כמות וסוג הסבון שנמצאו כיעילים ביותר בהסרת חיידקים.

בעקבות המלצת מנהל התרופות והמזון בארצות הברית, טענו החוקרים בדבר הצורך לשינוי ההמלצות: "במקום לדרוש טמפרטורה גבוהה, ניתן להמליץ על מים פושרים או קרים בעת שטיפת ידיים. אנחנו מבזבזים הרבה מאוד אנרגיה כדי לחמם את המים ואין בזה צורך".

תגיות:היגיינהשטיפת ידיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה