חדשות יהדות

מצמרר: האחות שנפטרה באה בחלום לבת ה-12. "טוב לי פה, אז תגידי להורים שלא יצטערו"

הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רב שכונת 'רמת אלחנן' בבני ברק, חשף לפני ימים אחדים סיפור מצמרר שממשיך לטלטל את עולם התורה: מאחורי הסיפור עומדת חידת פטירתה בטרם עת של בחורה כבת 19 שעמדה להינשא לבחור תלמיד חכם, אך לא התעוררה משנתה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רב שכונת 'רמת אלחנן' בבני ברק, חשף לפני ימים אחדים סיפור מצמרר שממשיך לטלטל את עולם התורה: מאחורי הסיפור עומדת חידת פטירתה בטרם עת של בחורה כבת 19 שעמדה להינשא לבחור תלמיד חכם, אך לא התעוררה משנתה.

היה זה בשנת תשע"ד, כאשר האחות בת ה-12 הייתה בת שמונה בלבד. כפי שמתפרסם כעת ב'ווי העמודים' ועל פי סיפורו של הרב זילבשטיין, בת ה-12 ראתה את האחות הנפטרת בחלומה, כשהיא אוחזת בידה ומובילה אותה אל תוך יער עבות. שם, השתיים מתיישבות על ספסל והנפטרת פותחת את פיה ואומרת לאחותה: "תגידי להורים שלא יצטערו על פטירתי, כי טוב לי מאוד שם".

במילים אלו, החלה הנפטרת לגולל את פשר פטירתה הפתאומית בגיל כה צעיר: לדבריה, היה זה עם פרוץ השואה, כאשר הייתה ילדה קטנה ובלית ברירה הוריה נאלצו למוסרה למשמרת בידי הגויים. "כשהמלחמה נגמרה, הגויים השאירו אותי אצלם ולא החזירו אותי להוריי".
 

"נשמתי פרחה מהעולם הזה כדי להגיע לעולם העליון שנקבע לי, וכל כך טוב כעת שאני לא יכולה אפילו לתאר כמה"

למרבה הצער, נשארה הילדה בין הגויים עד גיל 19, רק אז גילתה שהיא יהודייה ובת לעם הנבחר, והחליטה לעזוב את החיים שהכירה בצל הגויים ולחזור לעם ישראל. "התחלתי לשמור תורה ומצוות ונישאתי לתלמיד חכם", סיפרה הנפטרת בחלום. "גרנו בבני ברק, והקמנו משפחה נהדרת".

כשהגיעה זמנה לעלות לשמיים נשפטה הצעירה בבית דין של מעלה - ושם נפסק לה כך: היות וחייה מגיל 19 כצדקת, מגיעה  לה גן עדן. אך היות ועד גיל 19 חייתה כגויה - אינה יכולה להיכנס לגן עדן לפני שתעבור זיכוך. "ונתנו לפניי שתי ברירות: או לעבור את הזיכוך למעלה בשמיים, או לחזור לכאן בגלגול ולחיות בעולם הזה ל-19 השנה שקלקלתי בגלגול הזה. בחרתי באפשרות השנייה, ונולדתי להוריי שבתפרח עד גיל 19. נשמתי פרחה מהעולם הזה כדי להגיע לעולם העליון שנקבע לי, וכל כך טוב כעת שאני לא יכולה אפילו לתאר כמה".

מדהים, אבל כאן עוד לא נגמר הסיפור. כשהאחות הצעירה קמה בבוקר, היא לא סיפרה לאף אחד מבני משפחתה על החלום - בחושבה כי 'החלומות שווא ידברו', וודאי אין מדובר בחלום אמת.

אלא שאז חלמה אותו שוב ושוב - שלוש פעמים בסך הכל. בפעם השלישית, גם ציינה הנפטרת באוזניה כי לא די שמדובר בחלום אמת, היא אף תיתן לי סימן לכך.

 

"ההורים מאד התנחמו משמיעת החלום ולמדו מכאן מוסר השכל גדול"

הסימן שאותו נתנה הנפטרת הוא העלייה של האב לקברה, מיד לאחר השבעה. "היה לי כל כך טוב שאבא הגיע לשם ואמר עליי פרקי תהילים", סיפרה הנפטרת בחלום, זאת על אף שהאחות לא זכרה מאומה מביקור זה, שכן הייתה צעירה לימים. "ב'שלושים' לפטירתי, אבא חשב שהנסיעה מתפרח לירושלים אורכת הרבה זמן, והחליט לא לבוא לקברי היות וזה 'ביטול תורה'. מצד אחד היה לי טוב אם הוא היה מחליט כן להגיע לקברי, מצד שני - עצם זה שהוא לא ביטל את התורה, השיב את נפשי פי כמה וכמה יותר מאשר נחת הרוח שזכיתי  לו כשהגיע לבקרני בשבעה".

אז החליטה הנערה לגולל את פרטי החלום בפני הוריה, ואביה אכן אישר כי כל הפרטים שמסרה בתו - נכונים הם. "כמובן שההורים מאוד התנחמו משמיעת החלום, ולמדו מכאן מוסר השכל גדול", אומר הרב זילברשטיין על הסיפור המטלטל.

לדבריו, המוסר העיקרי שההורים למדו מהחלום הוא שהכל בא בחשבון נפלא מול הקב"ה, ודבר לא נשכח מעמו יתברך. "אבל כעת גם נודע להם מה היה אותו החשבון, שלא היה יכול להיות אחרת. בנוסף למדו ההורים על חשיבות לימוד התורה שמייחסים בשמיים  לאביה, שזה אפילו דוחה עלייה לקבר - למרות שיש בזה נחת רוח לנשמה", חותם הרב זילברשטיין בזאת.

תגיות:מוותחלומותמטלטל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה