חדשות בעולם

המהנדס מעזה חוסל. בחמאס מאשימים את ישראל: "החשבון פתוח"

ד"ר פאדי אל-בטש נורה בצאתו ממסגד במלזיה, שם טוענים כי סוכנות מודיעין זרה דאגה לחיסול. הניה נחרץ יותר: "התזמון מכוון. האויב הישראלי מעביר את הקרב שלו לחו"ל". משפחת גולדין פנתה לממשלה, דרישה לאסור קבורתו עד להשבת גופות החטופים

  • ז' אייר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ד"ר פאדי אל-בטש, מהנדס בכיר מעזה, חוסל בליל שישי בלומפור, בירת מלזיה. הירי לעברו בוצע בצאתו ממסגד. התקשורת המקומית דיווחה כי אלמונים פתחו באש על המהנדס בן ה-35, כשהמשטרה המלזית דיווחה ששני רוכבי אופנוע ירו עליו כעשרה כדורים מהם נהרג במקום. סגן ראש ממשלת מלזיה, אחמד זאהיד המידי, טוען כי סוכנות מודיעין זרה "העוינת את פלסטין", ביצעה את הירי וכי מדובר בגברים לבנים שרכבו על אופנוע מסוג BMW.

בחמאס, שם טענו כי "אל-בטש הוא אחד מאנשינו, ותרם לסוגיה הפלסטינית", מאשימים את ישראל בחיסולו של מי שהיה של בכיר אחר בחמאס. ראש הלשכה המדינית, איסמעיל הנייה, אמר כי "התזמון של החיסול מכוון. לאויב הישראלי יש חשבון פתוח מול העם הפלסטיני, והוא מעביר את הקרב שלו לחו"ל". עוד הוא הוסיף: "ביקשנו מממשלת מלזיה לפתוח בחקירה מהירה של ההתנקשות באל-בטש. המוסד פועל לפגוע במנופי המדע וברנסאנס של האומה האסלאמית".

 

בינתיים, בישראל היה מי שקרא להבנות את הבאת גופתו לעזה תמורת גופות החיילים השבויים בידי חמאס. "אסור שאיש הזרוע הצבאית יובא לקבורה בטרם שחרור גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול, על מנת שיובאו לקבורת ישראל", טען ח"כ נפתלי בנט. לאחר מכן, משפחת גולדין פנתה בנושא לגורמים בצה"ל ובממשלה בדרישה שלא להתיר את קבורתו בעזה. "הבהרנו לכל הנוגעים בדבר שעמדתנו בעניין זה ברורה ונחרצת ושאין להשיג את גופתו של אל-בטש לקבורה בעזה", מסרה המשפחה. "אנו משוכנעים שישראל צריכה לפנות בעניין הזה למצרים ולא לאפשר את העברת הגופה של המחבל דרך מעבר רפיח".

תגיות:חמאסחיסולישראלמהנדס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה