חדשות בארץ

צה"ל על מות הפלסטיני: "ילדים משמשים כמגן אנושי לחמאס"; איראן שוב מאיימת

דובר צה"ל התייחס הלילה לנסיבות מותו של ההרוג מירי צה"ל על גבול הרצועה, איראן מאיימת כי "הישראלים ימלטו לים", וחמאס שוב משקר כשמציג את חללי צה"ל כאסירים. כל מה שצריך לדעת

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חדשות

איראן שוב מאיימת ומשיבה לנתניהו: אחרי הדברים שהשמיע נתניהו במהלך אירועי יום העצמאות, סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סאלמי, בוחר לענות. בסוף השבוע אמר סאלמי: "לישראל אין שום עומק אסטרטגי, היא נמצאת תחת איום של אש מצפון ומדרום, לא כדאי לה לסמוך על בסיסי חיל האוויר שלה - הם בטווח של הטילים שלנו". עוד הוא אמר: "לא יהיה לה לאן להימלט מלבד לים. ארצות הברית ובריטניה לא יעזרו, כי היא כבר לא תהיה".

צה"ל התייחס למות הפלסטיני: דובר צה"ל התייחס הלילה לנסיבות מותו של מוחמד איוב בן ה-14, שנהרג ביום שישי מירי צה"ל בהפגנה בגבול רצועת עזה. "כל מקרה שבו נטען כי אדם נהרג מירי צה"ל מתוחקר באופן יסודי על ידי דרגי הפיקוד הרלוונטיים ונבדק על ידי מנגנון התחקור המטכ"לי", נמסר. "חמאס פועל באופן מכוון ומתוכנן לסיכון אזרחי, כאשר מדי שבוע הוא מציב בחזית הפרות הסדר האלימות ילדים צעירים, נערים ונשים, הנשלחים לגדר ומשמשים 'מגן אנושי למימוש מטרות חמאס". השר גלעד ארדן: "אסור להאמין לטרוריסטים. לשוחרי החופש אסור לשמש ככלי שרת להפצת הטענות השקריות של ארגוני הטרור. בניגוד לאיחוד, אנחנו עוסקים בעובדות", הוסיף באשר לטענות שנשמעו מצד האיחוד האירופי. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי ארבעה מפגינים נהרגו בעימותים, בהם הנער. על פי ההודעה, 445 נפצעו בהם 96 מירי חי.

חמאס הציג את חללי צה"ל כאסירים: מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, התייחס בסוף השבוע למיצג המפגינים בגבול רצועת עזה, בו נראות בובות בדמות החיילים הנמצאים בשבי החמאס. "חמאס משקר ומציג את שני חללי צה"ל כאילו הם אסירים. שקר בוטה, ידוע שהם חללים", אמר. "גרוע מכך, בחמאס משקרים את תושבי עזה ומציגים שני אזרחים חולים ובעלי מוגבלויות כאילו הם חיילים".

 

חוץ

נשיא פולין דיבר בטקס לציון מרד גטו ורשה: בישראל אמנם חגגו ביום חמישי את יום העצמאות, אך נשיא פולין אנדז'יי דודה הגיע לטקס בוורשה, זאת לציון 75 שנה למרד הגטו. הטקס נערך בצל סערת חוק השואה. דודה אמר: "אני משוכנע לגמרי שלפולנים, וגם לפולנים היהודים, חשוב מאוד שתהיה אמת היסטורית אחת", והתייחס גם למרד ב-19 באפריל 1943 כשלצדו עמדו ניצולי שואה: "הם עמדו גאים, עם נשק בידיים, כדי להראות לגרמנים שלא מביסים ורומסים בקלות יהודים".

המלך שינה את שם המדינה: מלך סווזילנד הודיע בסוף השבוע על שינוי השם של ארצו. מעתה תיקרא סווזילנד "אסווטיני", זאת לרגל שנת היובל לעצמאות מבריטניה. בשפה הסווזית, פירוש השם אסווטיני הוא "ארצם של הסווזים". חלק מהתושבים כעסו בעקבות שינוי השם. מדינות אחרות ששינו את שמן בעבר בעקבות עצמאותן היו זימבבואה (רודזיה בעבר), מלאווי (ניאסלנד) ובוטסוואנה (צ'ואנאלנד).

נמצא אחרי 40 שנה בזכות סרטון ביוטיוב: אחרי 40 שנה נמצא אדם הודי והתאחד עם משפחתו. קומדרם גמביר סינג היה בן 26 בשנת 1978, כשעזב את ביתו בצפון הודו, אך מאז לא שב הביתה. במשך ארבעה עשורים משפחתו חיפשה אותו, עד שלאחרונה נמצא סרטון של האיש ביוטיוב כשהוא שר שיר מסרט הודי. בסרטון הוא הזדהה בשמו, מה שעזר למשפחה לאתרו.

 

מזג האוויר

היום: טמפרטורות נמוכות לעונה. ייתכן גשם מקומי עד שעות הצהריים.

שני: מזג האוויר יהיה נוח ברוב הארץ. מעונן חלקית עד בהיר.

שלישי: עליה משמעותית בטמפרטורות, המלווה בירידה בלחות.

רביעי: התחממות נוספת תחול, בעיקר באזורים הפנימיים של הארץ.

תגיות:פלסטניכותרות ב-60 שניותאירן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה