חדשות בעולם

טראמפ בירך: "מזל טוב ליום עצמאותכם. אין לנו חברה טובה יותר"

נשיא ארצות הברית ריגש בחשבון הטוויטר שלו: "מצפה להעברת השגרירות שלנו לירושלים בחודש הבא!". סגנו פנס כתב: "מצטרפים לבעלת בריתנו החשובה. נס לידתה מחדש של ישראל בארץ אבותיה הוא השראה לעולם. אזרחי ארה"ב גאים". נתניהו הגיב: "אין לנו ידידה טובה מאמריקה"

  • ד' אייר התשע"ח
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בירך הלילה (רביעי) את ישראל לרגל יום העצמאות ה-70 שלה. טראמפ כתב כי הוא מצפה להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים בחודש הבא. "מיטב האיחולים לראש הממשלה נתניהו ולכל אזרחי ישראל ליום עצמאותכם ה-70. אין לנו חברה טובה יותר בשום מקום אחר. אני מצפה להעברת השגרירות שלנו לירושלים בחודש הבא!", כתב נשיא ארצות הברית בחשבון הטוויטר שלו.

טראמפ הודיע כבר בדצמבר כי ארצות הברית מכירה בירושלים כבירת ישראל, מה שהוביל למתיחות גדולה יותר בין ישראל לפלסטינים ומאוחר יותר גם לפעולות על גבול הרצועה. "הגיעה העת, החלטתי להכיר בירושלים כבירת ישראל", אמר אז טראמפ. "הוריתי להתחיל בהכנות להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים, ואף טען כי "אמריקה תומכת בפתרון שתי המדינות אם שני הצדדים יסכימו לכך". מאוחר יותר, לפני כחודשיים, אישרה מחלקת המדינה האמריקנית כי שגרירות ארצות הברית בירושלים תיפתח במאי הקרוב.

בנוסף, סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, בירך את ישראל לכבוד יום העצמאות. פנס, שביקר לאחרונה בארץ, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "היום אנחנו מצטרפים לבעלת בריתנו החשובה - ישראל - שחוגגת 70 שנה לקיומה. נס לידתה מחדש של ישראל בארץ אבותיה הוא השראה לעולם ואזרחי ארצות הברית גאים ועומדים עם ישראל ביום ההיסטורי הזה ובכל יום".

מאוחר יותר הגיב ראש הממשלה נתניהו בחשבון הטוויטר שלו לברכת הנשיא טראמפ. "תודה לך, הנשיא טראמפ! גם לנו אין ידידה טובה יותר יותר מאמריקה. אנחנו מצפים מאוד להעברת השגרירות לירושלים, בירת ישראל הנצחית".

תגיות:דונאלד טראמפיום העצמאותישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה