חדשות בעולם

גורמים פולניים מאיימים: "נתבע את הנשיא ריבלין"

זרם הימין הפולני דורש לחקור את הנשיא ראובן ריבלין, מאחר שלדבריהם הוא עבר על החוק החדש אשר אוסר להטיל על המדינה אחריות על פשעי הנאצים

אא

האם הימין הפולני יוביל לפתיחת חקירה נגד נשיא מדינת ישראל ראובן ליבלין? למרות שהדבר נראה הזוי, ישנה קבוצת אזרחים פולניים שמתעקשת לפתוח בחקירה נגד הנשיא הישראלי.

לדבריהם, הנשיא עבר על החוק החדש שנחקק לפני כחודשיים בפולין, אשר אוסר להטיל על העם הפולני או על מדינת פולין, אחריות על פשעי הנאצים. לטענתם, הנשיא ריבלין נאם בטקס שהתקיים במחנה אושוויץ וציין: "אנחנו מעריכים מאוד את כל מי שמסר נפשו כדי להציל יהודים, אבל היו גם אחרים, שדווקא ירשו ורצחו". הנשיא הפנה את דבריו אל נשיא פולין ואמר לו ישירות: "עליך להבין את הרגשתו של העם היהודי. אנחנו רואים בשואה תוצאה של אנטישמיות שהובילה לשחיטת העם היהודי מתוך אידיאולוגיה של נאציזם שצמחה על הקרקע הפולנית. אנחנו מעריכים את חשבון הנפש שפולין עושה כיום, אבל גם תובעים ממנה להיות מחויבת למחקר מקיף על כל מה שארע בתקופת השואה ואחריה".

כעת קבוצה הנמנית על הימין הפולני, הודיעו כי בכוונתם לפתוח בחקירה נגד הנשיא, מאחר שהוא האשים את העם הפולני שאפשר לנאצים לרצוח את היהודים. במידה והבקשה אכן תעבור הלאה, תהיה זו הזדמנות עבור רשויות החוק בפולין להוכיח האם החוק אכן רציני דיו.

תגיות:ריבליןפוליןתביעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה