חדשות בריאות

כוססים ציפורניים? 4 עצות מעשיות שיגרמו לכם להפסיק תיכף ומיד

מדובר בהרגל מגונה, ממנו סובלת 20-30 אחוזים מהאוכלוסייה. מה יש בה, בכסיסת הציפורניים, שממכרת כל כך? במידה ואתם נמנים עם אותם מכורים או מכירים כאלה, הנה 4 עצות מפי מומחים שיסייעו לכם להיגמל סופית

  • א' אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. מודעות: זה כל ההבדל- לרוב הכסיסה נעשית בהיסח הדעת, מבלי להקדיש לפעולה מחשבה מרובה. לכן ההמלצה היא להתחיל לחשוב על ההרגל ברגע שאתם קולטים שאתם מתחילים בכסיסה. המודעות לתהליך תהפוך את פעולת הכסיסה להרגל שתמאסו בו.

2. אין כמו חברים – על פי מחקרים בכל מה שקשור להשגת מטרות אישיות כדאי לבקש עזרה מחברים. עזרה זו ביכולתה להעלות את סיכויי ההצלחה במשימה ב-95%. על כן, בקשו מהחבר להעיר לכם (ברגישות) כאשר הוא מבחין בכסיסת הציפורניים מצדכם.

עצה טובה יותר היא לחבור לחבר שגם הוא כוסס ציפורניים, ולפעול ביחד להגשמת המשימה.

3. חשבו מה מסתתר מתחת לציפורניים– דרך זו תוריד משמעותית את הסיכויים להמשך הכסיסה.

"אנשים שכוססים ציפורניים בדרך כלל לא נוהגים לנקות את הידיים שלהם לפני שהם שמים אותן בפה, ובכך הם חושפים את עצמם לשלל חיידקים שיכולים להוביל למחלות", מסביר ד"ר האל וייסבוך, רופא עור מקליפורניה. "גם אנשים עם יבלות בידיים שכוססים ציפורניים, מעבירים את היבלות לשפתיים, לפה ולעיתים אף לגרון", הוסיף.

לדברי ד"ר טניה אליוט, רופאה במוסד EHE לרפואה מונעת: "אנשים רבים כוססים ציפורניים בתגובה לטריגר מסוים, ולא משנה מה הסיבה, המוח מקבל פרס כשהוא עושה זאת, במיוחד אם הסיבה לכך היא התעלמות מבעיות ורגשות. כדי להפסיק לכסוס ציפורניים צריך להחליף את מנגנון הפרס שמתרחש במוח בתחושת גועל שהינה טבעית יותר למנהג שכזה. ברגע שהמוח שלכם יבין זאת, יהיה לכם הרבה יותר קל להפסיק לכסוס ציפורניים".

4. שאלו את עצמכם – מה גורם לכם לכסוס ציפורניים? - לכסיסת ציפורניים יש מגוון סיבות, ועל כן טרם התחלת תהליך הגמילה, כדאי לעצור רגע, ולנסות לזהות את הגורם לכסיסת הציפורניים. לדברי ד"ר פול דפומפו, פסיכולוג קליני ומייסד המוסד לתרפיה קוגניטיבית התנהגותית בדרום קליפורניה, הטריק זיהוי הגורמים להתנהגות השלילית, ולאחר מכן לפעול למניעתה. המניעים השכיחים ביותר הינם התעלמות מתחושות של כעס או משאר נושאים שיש להם השלכות על הרגשות, כמו כן, הרגל שנעשה בהיסח דעת.

"תוכלו לנסות דברים פשוטים כמו לעטות כפפות, ללעוס מסטיק או למרוח מרה על הציפורניים, אך עד שלא תטפלו בשורש הבעיה ההתנהגותית, לא תצליחו להעלים את ההרגל אחת ולתמיד".

יש לציין כי מעבר לנזקים הבריאותיים של הרגל מגונה זה, מבחינה הלכתית יש להיזהר שלא לכסוס ציפורניים בשבת, שמא יבוא לידי מכשול בחילול שבת.

 

תגיות:ציפורנייםכסיסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה