חדשות בארץ

לא נעים להכיר: הנשק החדש של המחבלים - עפיפוני תבערה

כלי הנשק החדשים של אנשי הטרור בעזה הם עפיפונים עם קצה בוער, המשמשים להצתת שדות בישראל, והתוצאה: נזק כבד לחקלאות הישראלית

  • א' אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כלי הנשק החדשים של אנשי הטרור בעזה הם עפיפונים עם קצה בוער, המשמשים להצתת  שדות בישראל, והתוצאה: נזק כבד לחקלאות הישראלית..

גם היום (ב') הציתו מחבלים פלסטינים שדה חיטה במועצה האזורית שער הנגב על ידי שיגור עפיפון מלא בחומר תבערה. אירוע זה נחשב לשגרתי מעט בימים האחרונים, ובחסדי השם, לא היו נפגעים.

לדברי גורמי הביטחון, מדובר ביום ה-3 ברציפות שאירועים אלו קורים על הגדר, כאשר יומיים קודם נשלחו לפחות 2 עפיפונים שהובילו לשריפות, בין ביער כיסופים שבמועצה האזורית אשכול. צה"ל ממשיך לעקוב אחר התופעה החדשה שתופסת תאוצה.

יש לציין כי בעבר השתמשו בעפיפוני תבערה, אך בשימוש מועט יחסית. לאחרונה התופעה תפסה תאוצה, כאשר החלו הפלסטיני להשתמש בהם בפעולות קמפיין צעדת השיבה.

הנחת היסוד של הפלסטינים היא כי בשימוש בעפיפונים, צה"ל לא יפגע בהם מהאוויר. את העפיפונים הם מפריחים מאחורי סוללות עפר מחשש שיצלפו בהם. הפלסטינים  דואגים לכוון אותם לשטחים שיגרמו לשריפת קוצים או שולחים אותם לתוך מוצבי צה"ל שעל הגבול. בשל הנתון הטבעי של כיווני הרוח ממערב למזרח, העפיפונים גורמים לשריפות שאינן חוצות את הגדר לכיוון הרצועה, וכך למעשה מסכנות רק את ישראל.

.

תגיות:עזהעפיפונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה