5 נקודות למחשבה

שאלות שאין למדע תשובה עליהן – 5 נקודות למחשבה

מדוע רק הרכבו הייחודי של הדם מאפשר חיים? כל תנועה קלה מתחילה ברצון – מהו הרצון, ושל מי הוא? האם לכל ישראל יש חלק לעולם הבא, והאם יש אמת בתורות הנצרות והאסלאם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני - רק שאלה

אם השמש תתרחק מאתנו - אנו נקפא מקור. אם השמש תתקרב אלינו - נישרף מרוב חום.

אם כן, מי הניח את השמש במקומה המדויק?

כדור הארץ מסתובב סביב צירו במהירות של 1700 ק"מ לשעה. מהירות זו מקנה ליממה את אורכה: 24 שעות, שהן 12 שעות יום ו-12 שעות לילה.

מהו, אם כן, המנוע העצום שמסובב את כדור הארץ במהירות אדירה וקבועה זו?

אם יחְסַר מרכיב אחד בחלב האם, יהפוך החלב המזין לקטלני עבור התינוק.

אם כן, מיהו הכימאי שרקח את חלב האם המושלם החיוני להתפתחות התינוק?

בכירי הרופאים לא הצליחו עדיין לייצר אפילו לב אחד שמהווה תחליף ראוי ללב האנושי, למרות כל הציוד שברשותם. יד אדם לא נטלה חלק ביצירת הלב ולא תרמה לה מאומה!

אם כן, מיהו המתכנן, שעיצב את הלב בגאוניות כה רבה והניחו במקום מדויק וקבוע בגוף, וכמו כן דאג למשאבה מופלאה שמזרימה דם לכל הגוף, בדיוק ובעוצמה הנכונה לתפקודנו?

ניתן להמשיך עוד ועוד בשאלות אבל המסקנה ברורה: היצירה מעידה על יוצרה. התכנון מעיד על מתכנן. החוקיות מעידה על מחוקק...

אז מיהו היוצר, המתכנן והמחוקק?

 

הדם הוא הנפש

בגופנו יש נוזל ייחודי "שמתַפְעֵל" את כל איברי גופנו. נוזל זה דווקא, ולא אחר, הוא שיוצר את "החִיּוּת" באיברים. כל נוזל אחר שנזרים בגופנו - גופנו יקרוס. מהו אותו נוזל ייחודי? זהו הדם.

הדם - תפקידיו רבים: נושא חמצן, חומרי מזון, הורמונים וחומרים נחוצים אחרים אל כל רקמות הגוף, מסלק פחמן דו-חמצני וחומרי פסולת אחרים מהרקמות אל האיברים המפרישים אותם מן הגוף ועוד.

בדיקת ההרכב הכימי של הדם, לחץ הדם ושאר תכונותיו, מספקת לרופאים מידע רב על מצב הגוף בכללותו.

מדובר במשאב ייחודי שאין לאדם כל יכולת לייצר אותו, ואף לא לייצר עבורו תחליף ראוי! אם כן, מהיכן נוזל זה הגיע? מי הוא ה"אחראי" על  ייצור הדם, שהוא כה חיוני לתפקוד גופנו? מדוע רק הרכבו הייחודי של הדם מאפשר חיים?

אין ספק, האדם נברא בחכמה ובתבונה כה נפלאה, עם מערכות מתואמות ומשולבות להפליא, כל איבר במקומו המתאים, כל חומר במינון מדויק, כל פעולה בעיתוי המתאים...

 

של מי הרצון?

נניח שאדם רוצה להזיז את אצבעו. נראה לנו שמדובר בפעולה פשוטה, נכון? אבל מבחינה פיזיולוגית, שימו לב במה כרוך תהליך של הנעת האצבע:

המוקד המוטורי שנמצא במוח משגר איתות חשמלי בעוצמה של חמישים מילי-וולט. האיתות נע לאורכו של העצב הרדיאלי במהירות של כמאה מטרים לשנייה. העצב הרדיאלי יוצא מן העורף, יורד עד לחוליה החמישית של עמוד השדרה, ומכאן מתפצל לזרוע הימנית והשמאלית.

אם נמשיך לעקוב אחר מסלולו נגלה שהוא ממשיך ועובר לאורך הזרוע והיד, ומתפצל בכף היד לחמשה עצבים שכל אחד מהם מוליך לאצבע אחרת. כאשר האיתות החשמלי מגיע לאצבע הנכונה הוא מחולל גירוי שגורם לשרירי האצבע להתפשט או להתכווץ לפי הצורך, דבר שגורם להנעת האצבע.

התהליך כולו, כפי שתואר, מבוסס על תהליכים שאותם ניתן לתאר באמצעות חוקי הפיזיקה והחשמל המוכרים לנו היטב. יחד עם זאת, בנקודת ההתחלה של התהליך מצוי גורם עלום השייך לתחום שונה לחלוטין. ה"טריגר" שחולל את כל שרשרת התהליכים הפיסיולוגים שתיארנו לעיל היה – הרצון.

האם ניתן להסביר תופעה נפשית – כמו רצון של בן אדם – בתהליכים פיזיקאליים בלבד? ברור שלא! אם כך, מיהו השולט בזה? מי היא אותה "ישות רוחנית" שמחליטה להרים את האצבע או להורידה, להזיז אותה ימינה או להזיז אותה שמאלה? מי היא?

 

כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא...

יש לי חבר שאינו שומר תורה ומצוות. הוכחתי אותו על כך שהוא ממשיך לכפור בתורה ובבורא עולם, ושאם הוא לא ישכיל להבין שהוא טועה, הוא לצערי יפסיד את העולם הבא שלו. אך הוא הפתיע אותי בתגובתו ואמר לי, כשחיוך זחוח מרוח על פניו: "אל חשש, 'כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא', זה כתוב בתורה שלך, נכון? אז אני ישראל ויש לי חלק לעולם הבא"...

"אני מבין שזה מרגיע אותך, שלכאורה יש לך "אישור" המבטיח לך עולם הבא מעצם היותך יהודי, אבל טעות היא בידך!"

החבר הביט בי בפליאה.

"משפט זה הוא תחילתה של המשנה במסכת סנהדרין י', יא'. אך האם אתה יודע שיש המשך למשפט הזה? "ואֵלּוּ שֶּׁאֵין לָהֶם חֵלֶק לְעוֹלָם הַבָּא, הָאוֹמֵר אֵין תְּחִייַּת הַמֵּתִים מִן הַתּוֹרָה, וְאֵין תּוֹרָה מִן הַשָּׁמַיִם, וְאֶפִּיקוֹרוֹס"....

"אתה נשען על משפט, שכביכול  מעניק לך לגיטימציה להמשיך בדרך שלך וחבל, כי אתה טועה בהבנת המשנה. דברי חכמים צריכים לימוד והבנה, ואי אפשר לשלוף מהם משפט שנראה כמשרת אותך, בלי להבין דבריהם לעומק".

"אכן לכל ישראל יש חלק לעולם הבא. לכולנו יש "שטח שמור" בעולם הבא, אבל יהודים שבמעשיהם מקלקלים, מאבדים את זכותם על "השטח" בעולם הבא. ואתה, אם תמשיך במעשיך, תאבד את החלק שלך בעולם הבא!"

לצערי, חוסר ידיעה והבנה של אנשים עלול לגרום להם להמשיך במעשיהם הרעים. לעיתים יש כאלה  שעושים שימוש לרעה בתורה, ובטוחים שהיא מאשרת להם להמשיך בדרכם בשאננות, אך טעות בידם.

 

מסמך מזויף!

כמה פרטים מעניינים על שתי הדתות הגדולות בעולם - הנצרות והאסלאם:

1. הנצרות והאסלאם מודים שתורת ישראל אמת, אך טוענים שה' החליף את העם היהודי בהם.

ואני שואל: הרי באותה תורה שהם מאמינים (לראיה, הנוצרים קוראים לתנ"ך ה'ברית הישנה'), ה' מבטיח לעם ישראל כי לא יחליפם לעולם, שנאמר: "וְאַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם, לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים, לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם" (ויקרא כו', מד'). 

האם יכול להיות שאלוקים "התבלבל" ושכח את הבטחתו? האם הגיוני להגיד שאלוקים מבטיח ופתאום חוזר בו, הרי אלוקים אינו טועה!

2. הנצרות והאסלאם מודים שהתורות שלהם לא הוכתבו מפי אלוקים מילה במילה. הם מודים שישו ומוחמד מעולם לא כתבו את התורות שלהם! התורות שלהם נכתבו רק לאחר מות נביאי השקר שלהם על ידי תלמידיהם.

אם כך, איך לתפיסתם מדובר במסמך אלוקי?

3. הם מודים שהתורות שלהם השתנו פעם אחר פעם למאות ולאלפי גרסאות שונות!

איך אפשר להאמין בדת שיש בה עשרות אלפי גרסאות לספר הדת שלה? להבדיל, לתורת ישראל יש גרסה אחת ויחידה, שנשתמרה כ-3300 שנה, למרות היותנו מיעוט נרדף ומפוזר בכל העולם!

4. בשונה מהנצרות ומהאסלאם, הדת היהודית היא היחידה שיש בה מגוון מצוות מעשיות רוחניות המחברות בין האדם לאלוקים כגון תפילין, ציצית, ארבעת המינים ועוד. לעומת זאת, בנצרות אין מצוות, תאמין בלב וזכית לעולם הבא. ובקוראן יש חמש "מצוות" שאינן נחשבות מצוות מעשיות אלא "רוחניות": מצוות שַّהאדה- אמונה באל אחד ובמוחמד שליחו, תפילה, צדקה, צום רמאדן ועלייה לרגל למכה- אלחג'.

אם התורות שלהם נמסרו מ"אלוקים" איך זה יכול להיות שאין להם מצווה מעשית אחת רוחנית? האם הגיוני לומר, שפתאום "אלוקים" התחרט וביטל את כל 613 המצוות שעם ישראל מחויב בשמירתן? מה ההיגיון בכך?

האם ה"קוראן" או "הברית החדשה" נשמעים לכם כמו ספרים שנמסרו מאת "אלוקים", כפי שהם טוענים? מדובר בשתי דתות שקריות, הנשענות על מסמך מזויף שנכתב על ידי בני אנוש! לעומת זאת, תורת ישראל נמסרה ישירות מפי אלוקים, נכתבה מפיו על ידי משה וניתנה לישראל לעיני כל העם!

תגיות:5 נקודות למחשבהדםחיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה