בריאות ותזונה

חוקרים מזהירים: "אל תשטפו עוף טרי לעולם, ואל תפשירו אותו בחוץ". זו הסיבה (המפתיעה)

רבים מאיתנו נוטים לשטוף את העוף הטרי לפני בישולו או להפשיר עוף קפוא על השיש - אלא שמומחים אמריקניים האמונים על חקר המזון - יוצאים כעת בהוראות חד משמעיות שלא לנהוג כן. מה הסיבה וכיצד כן יש לנהוג? התשובות בפנים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבים מאיתנו נוטים לשטוף את העוף הטרי לפני בישולו, אלא שמומחים אמריקניים האמונים על חקר המזון - יוצאים כעת בהוראות חד משמעיות שלא לנהוג כן. הסיבה: מי הברז גורמים להתרבות החיידקים שנמצאים על העוף, ואף משפריצים אותם לכל עבר. 

הסיכון שעלול להגיע מכאן לדבריהם הוא הרעלת מזון או הפצת הסלמונלה באזורים אחרים במטבח. אז איך צריך לטפל בעוף לפני בישולו? "פשוט מאוד, לבשל אותו כמות שהוא, מבלי לשטוף אותו במים קודם לכן. נכון שהדבר נראה בלתי הגיוני לאיסטניסטים שבינינו, אבל זוהי הדרך היחידה למגר את מושבות החיידקים מבלי להפיץ ולהגדיל אותם", טוענים החוקרים. 

לדבריהם, הטמפרטורה האופטימלית להכחדתם היא 165 מעלות, ומכאן שגם השריית העוף במים רותחים - אינה מועילה לחיטוי העוף מהחיידקים שבו. 

ד"ר צ'רלס גרבה - מיקרוביולוג מאוניברסיטת אריזונה שבטוסון, הקדיש 39 שנים מחייו לחקר האזורים הביתיים הנגועים ביותר בחיידקים, ולדבריו "בכיור המטבח יש יותר חיידקי אי-קולי מאשר בשירותים", ושטיפת העוף הטרי כאמור תורמת לא מעט לאותו זיהום שנוצר בכיור. גם ד"ר גרבה ממליץ לדלג על שלב שטיפת העוף, ולהתחיל לבשלו באופן מיידי. 

המלצה נוספת מצד המומחים היא לא להפשיר עוף קפוא על השיש במטבח, מאותה הסיבה בדיוק: הדבר גורם להתפשטות מסוכנת של בקטריות באזורי המטבח האחרים. איך כדאי בכל זאת להפשיר את העוף? "בקערה, במדף התחתון ביותר במקרר - כשאין סיכוי שהנוזלים ייצאו ממנה ויטפטפו על מאכלים אחרים", הם אומרים. 

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה