חדשות בארץ

פעולה צבאית משולבת: מעל 100 טילים שוגרו לעבר סוריה

סמוך לשעה 4 לפנות בוקר הותקפה סוריה במעל 100 טילים. בפעולה צבאית זו היו שותפות ארצות הברית, צרפת ובריטניה. סוריה מסרה בתגובה כי "תתנגד לתוקפנות המשולשת באותה נחישות שבה התמודדה עם הטרור"

  • כ"ט ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בסוף השבוע הודיע נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על פעולה צבאית בסוריה נגד היכולות הכימיות של בשאר אסד. סמוך ל-שעה 4 לפנות בוקר בוצעה פעולה הצבאית בה היו שותפות בריטניה וצרפת, בהתקפה של מעל 100 טילים במספר יעדים בסוריה.

שר ההגנה האמריקני, ג'יימס מאטיס, את המתקפה כ"מכה חד פעמית", שעניינה להעביר מסר ברור לבשאר אסד. על פי ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב הגנרל ג'יימס דאנפורד, המתקפה התמקדה ב-3 יעדים עיקריים שהופצצו מהים ומהאוויר.

"כמה טילים פגעו במרכז המחקרים בשכונת ברזה בדמשק, ומבנה שבו נמצאים מרכז לימודי ומעבדות מדעיות נהרס. היה נזק ברכוש בלבד. הטילים שכוונו לעבר בסיס צבאי בחומס הוסטו ממסלולם ושלושה אזרחים נפצעו מהם" אמרו בסוריה.

לעומת זאת, במהלך סוף השבוע אמרו גורמים סוריים כי סוריה הצליחה להכיל את התקיפה, הודות לאזהרות בימים האחרונים שקיבלה מרוסיה, אשר הובילו לפינוי הבסיסים. על פי הגורם הסורי, שליש טילים ששוגרו לעבר סוריה יורטו.

סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה אמרה כי "מדינות התוקפנות המשולשת מקדימות את פעילות משלחת החקירה של ארגון OPCW למניעת הפצת נשק כימי ברוטה שהגיעה היום לדמשק במטרה להסתיר את שקריה. סוריה תתנגד לתוקפנות המשולשת באותה נחישות שבה התמודדה עם הטרור".

"פעם נוספת ארה"ב והציר התומך בטרור מוכיחים שהם מפרים את הדין הבינלאומי שאליו הם נזעקים באו"ם. התוקפנות המשולשת דינה להיכשל ולא תצליח להציל את זרועות הטרור בסוריה" לדברי הסורים.

תגיות:טילסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה