חדשות בעולם

האם צלם העיתונות שנהרג בעזה הוא קצין בחמאס?

לדברי גורמים ביטחוניים, בשנת 2015 ביקש יאסר מורתג'א להכניס לרצועת עזה מישראל רחפן לטובת איסוף מודיעין מקדים לפני מבצעים של מנגנון הביטחון של חמאס. לטענתם, הוא שימש כקצין בארגון הטרור

  • כ"ה ניסן התשע"ח
(אילוסטרציה, צילום: פלאש 90)(אילוסטרציה, צילום: פלאש 90)
אא

האם צלם העיתונות יאסר מורתג'א שנהרג בהפגנה בקרבת גדר המערכת ביום שישי האחרון באזור חאן יונס שברצועת עזה הוא פעיל חמאס? גורמים במערכת הביטחון מסרו לאתר וואלה! NEWS כי מורתג'א שימש מזה שנים כקצין בדרגת נקיב במנגנוני הביטחון של חמאס ברצועת עזה. עוד הוסיפו, כי בהסתמך על מידע שהגיע לידיהם "מדובר בפעיל שעסק באופן יומיומי בפעילות במסגרת המנגנונים וסייע רבות לפעילותם". לדברי הגורמים הביטחוניים, מהמידע עולה כי בשנת 2015 ביקש מורתג'א להכניס לרצועת עזה מישראל רחפן לטובת איסוף מודיעין מקדים לפני מבצעים של מנגנון הביטחון של חמאס. לטענתם, הוא המשיך לעבוד לאחרונה עם בכירים במנגנון ביטחון הפנים של חמאס בעזה, ורבים מאלו הגיעו להלווייתו ולניחום אבלים בבית משפחתו.

כזכור, לאחר מותו של העיתונאי וההתקפות מהעולם הערבי שר הביטחון אביגדור ליברמן טען כי "מי שמפעיל רחפנים מעל חיילי צה"ל צריך להבין שהוא מסכן את עצמו", זאת בהתייחס להחלטת העיתונאי לצלם באמצעות רחפן את הנעשה מעבר לגדר. ליברמן הוסיף כי "ראינו עשרות מקרים שחמאס משתמש באמבולנסים. מתחפשים לאנשי הסהר האדום, מתחפשים לעיתונאים - לא ניקח פה שום סיכונים". מורתג'א הוא תושב חאן יונס בן 30. הוא נורה ביום שישי שעבר במהלך "צעדת השיבה" ומת בליל שבת מפצעיו בבית חולים ברצועה כשהוא נושא אפוד ועליו הכיתוב "עיתונות". דובר צה"ל הבהיר כבר אז כי "צה"ל לא מכוון ירי לעבר עיתונאים. הנסיבות שבהן נפגעו עיתונאים לכאורה מירי של כוחות צה"ל אינן מוכרות".

משרד הבריאות הפלסטיני פרסם כי בשבוע השני של מחאת צעדת השיבה באזור הגבול עם עזה נהרגו תשעה בני אדם ועוד 1,356 נפצעו, מתוכם 35 באורח קשה. הפרסום מגיע לאחר ההפגנה שנערכה בסוף השבוע וכונתה "יום שישי של הצמיגים", במסגרתה הובערו אלפי צמיגים סמוך לגבול.במהלך האירועים שנוהלו על ידי חמאס בוצעו מספר ניסיונות לפגיעה ולחציית הגדר בחסות העשן שנגרם כתוצאה מהבערת הצמיגים בנוסף להשלכת מטעני חבלה וליידוי בקבוקי תבערה. בסך הכל, על פי משרד הבריאות הפלסטיני, מתחילת המהומות נהרגו 32 איש.

תגיות:חמאסצהלנהרג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה