חדשות בעולם

מרפאה לטיפול בהשמנה תחליף את מאפיית הבייגל היהודית בלונדון?

סיפור מוזר: אתר בריטי מפרסם כי מאפיית "Shalom Hot Bagels" המשרתת את יהודי לונדון נלחמת על חייה, לאחר שבעלי הבניין החליטו להילחם במאכל שמסכן את הבריאות. בתגובה, הם מתכוונים לפתוח מרפאה שתילחם בתופעה. בעלי החנות: "לא ניתן לזה לקרות"

  • כ"ד ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אתר JEWISH NEWS הבריטי מפרסם כי מאפיית הבייגלים "Shalom Hot Bagels" הלונדונית נלחמה על חייה, לאחר שבעלי הבניין שבו הם ממוקמים מעוניינים להחליף את המאפיה במרפאה. על פי הדיווח, המרפאה אמורה לעסוק בטיפול בשמנת יתר. המאפיה היהודית נמצאת במבנה כבר שנים, אך הרצון של בעלי הבניין הוא להחליף את ייעוד המבנה. במשך שנים נמתחה ביקורת על המאכל האהוד על היהודים ברחבי העולם משום שמדובר במאכל משמין ומסכן את הבריאות.

בדיווח עולה כי בעלי הבניין כבר הגיש בקשה לשינוי ייעוד המשנה, מה שכנראה יוביל את היהודים בלונדון לחפש יעד כשר אחר כדי לרכוש את הבייגל שלהם. המטרה היא להקים במקום לא רק מרפאה לטיפול בהשמנת יתר, אלא גם מרפאת שיניים ומכון בריאות. בבקשה לשינוי ייעוד המבנה טענו הבעלים כי "יש לטפל בבעיית השמנת היתר, ממנה סובלים כ-20 אחוז מהילדים בני 4-5 בעולם ויותר משלים מהילדים בגילאים מבוגרים יותר.

במאפיה המקומית לא מתכוונים לנוח על זרי הדפנה. הם מתכננים מאבק ממושך על מנת שהיהודים במקום יוכלו ליהנות מהמאכל המסורתי שלהם. "אנחנו לא מתכוונים לתת לזה לקרות. יש לנו חוזה שכירות ארוך עם בעל הבית, ואם הבקשה בוועדת התכנון העירוני תאושר נילחם בה", אמר אחד מבעלי החנות בכתבה.

תגיות:השמנהלונדוןמאפיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה