חדשות בארץ

מקומם: זועבי צודדה בפלסטינים בעזה. מתקפה בימין: "תומכת בטרור"

שגריר ישראל באו"ם תקף את מי שאמורה לייצג את ישראל בכנסת לאחר שקראה למיליוני פלסטינים לצאת לצעדה לעבר ירושלים והוסיפה: "לא יכולים לעשות זאת כי הישראלים יהרגו אותם. המצור הוא פעולה של טרור". דנון: "מנצלת את מעמדה כדי להפיץ שקרים. תומכת בהשמדת ישראל"

  • כ"ג ניסן התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

"בושה וחרפה שבזמן שחיילי צה"ל הודפים מתקפות על הגבול, ומשלחת ישראל לאו"ם פועלת לבלום מהלכים מדיניים חד־צדדיים, בוחרת חברת כנסת לנצל את מעמדה כדי להפיץ שקרים על בימת האו"ם ולתמוך בארגון טרור שקורא להשמיד את מדינת ישראל ומשתמש בילדים כמגנים אנושיים". כך אמר הלילה שגריר ישראל באו"ם, דני דנון מהליכוד, זאת בתגובה קשה לדברים שהשמיעה ח"כ חנין זועבי, שעלתה על בימת האו"ם ותמכה במאבק הפלסטינים על גדר הגבול.

זועבי קראה למפגינים לצאת במצעדים דומים כדי "להביא לסיום הכיבוש" והוסיפה כי "אנחנו צריכים לצאת לצעדות עממיות כדי להזכיר לעולם את המצור. אנו צריכים שמיליוני פלסטינים יצעדו לירושלים. זאת השאיפה. אבל אנחנו לא יכולים לעשות את זה, כי הישראלים יהרגו אותם". במהלך מסיבת העיתונאים במטה האו"ם הוסיפה כי "ישראל הפכה ממדינה גזענית למדינה פשיסטית" ודרשה לחקור את הרג המפגינים. "ישראל אינה מגנה על עצמה כמו שהיא טוענת", יצאה נגד המדינה שהיא כביכול אמורה לייצג בכנסת. "הכיבוש והמצור הם לא פעולה של הגנה עצמית אלא פעולה של טרור". את ההפגנות של הפלסטינים היא כינתה "מצעד של שלום".

התגובה של דנון, שפורסמה באתר YNET, מגיעה לא רק על רקע השימוש במילים "אנחנו" ו"הישראלים", אלא גם בהיתממות בנוגע למאבק בדרום. "אני לא רואה מה אלים בהצתה של צמיג", אמרה. "האם לשרוף צמיג זה אלימות ולירות לעבר מפגינים זה לא אלימות? מי נפגע? תראו לי ישראלי אחד שנפגע מהפעולות האלה. ישראל רק מחפשת תירוץ להרוג את הפלסטינים, תפסיקו לקנות את התעמולה הישראלית. אני פלסטינית, מצפים ממני להיות נאמנה לציונים בזמן שהמשמעות היחידה של ציונות היא לשלול את הזכויות שלי ולשלול את הזהות שלי".

רק בחודש שעבר החליטה ועדת האתיקה של הכנסת להרחיק לשבוע את זועבי מישיבות מליאת הכנסת ומוועדות הכנסת לאחר שכינתה את חיילי צה"ל "רוצחים". ח"כ אורן חזן הגיש אז קובלנה נגדה בעקבות התבטאויותיה בוועדה החינוך.

תגיות:חנין זועביפלסטיניםטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה