בריאות ותזונה

3 טיפים חשובים להגברת חילוף החומרים בגופך

רובנו נוטים לחשוב שמטבוליזם הוא עניין תלוי גנטיקה, ושקצב הירידה במשקל מושפע באופן שונה מאדם לאדם בהתאם לגנים שלו - אלא שמחקרים שבוצעו בשנים האחרונות, מפתיעים ומוכיחים כי ההפך הוא הנכון

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא
רובנו נוטים לחשוב שמטבוליזם הוא עניין תלוי גנטיקה, ושקצב הירידה במשקל מושפע באופן שונה מאדם לאדם בהתאם לגנים שלו - אלא שמחקרים שבוצעו בשנים האחרונות, מפתיעים ומוכיחים כי ההפך הוא הנכון. למעשה, המטבוליזם שלנו יכול להשתנות בהתאם להחלטות שאנו ננקוט, ובהתאם לאורח החיים שבו נחיה. 
 
אז נכון שככל שאנו מתבגרים, כך מואטת הפעילות המטבולית של גופנו - אבל יש מה לעשות, והרבה מהפעילות המטאבולית תלויה באחריות האישית שלנו לפעול נכון ולספק לגוף את האנרגיה המדויקת שתהווה קטליזטור לשיפור המטבוליזם. 
איך עושים את זה? יפה שאלתם: לפניכם שלוש עצות עיקריות, שאם תשלבו אותן עם פעילות גופנית סדירה - אפשר יהיה לומר שעליתם על דרך המלך, ושאתם כבר בכיוון הנכון.
 
1. צרכו חלבונים ברמה מספקת 
 
החלבונים נמצאים במאכלים מן החי כגון בשר, עוף ודגים, בגבינות, חלב, ביצים, קטניות ועוד. החלבון חיוני ביותר לפעילויות שונות בגופנו - החל מייצור כדוריות דם אדומות וכלה בבניית רקמות השרירים ש'שורפות' כמויות כפולות של קלוריות, לעומת רקמות השומן. 
 
כדי לשפר את הפעילות המטאבולית בגופנו, שאינה מפסיקה לעולם אגב, עלינו לצרוך חלבון ברמה מספקת כדי לוודא שיתאפשרו תהליכים חשובים כמו בניית עצמות, שרירים ורקמות חדשים. החלבון בעצם מווסת את חילוף החומרים בגופנו, שורף את המזון והופך אותו לאנרגיה זמינה. 
 
2. לעולם אל תשתו מים בצורה הבאה
 
כשמדברים במושגים של חילוף חומרים מהיר, שתיית מים היא צעד הכרחי, חיוני וחשוב כדי להשיג את המטרה הזו. גוף שאין בו מספיק נוזלים, לא באמת יוכל לבצע את חילוף החומרים בצורה מהירה, וקצב שריפת הקלוריות יואט בהתאם. 
 
מנתוני מחקר שבוצע בגרמניה עולה כי שתיית מים קרים במהלך היום עשויה להאיץ את חילוף החומרים, ולהפך: שתיית מים בטמפרטורת החדר מאטה משמעותית את התהליך. ההיגיון שעומד מאחורי הסיבה הזו, הוא פשוט: הגוף עובד מהר ומתאמץ יותר עם המים הקרים, היות והוא צריך להביא אותם לטמפרטורה של הגוף - מה שאין כן לגבי מים שהם בטמפרטורת החדר, עליהם אין לו כל צורך 'להתאמץ'. 
 
3. הרבו בארוחות קטנות במהלך היום, והעדיפו אותן על פני הארוחות הגדולות
 
אם אתם רוצים לוודא שתהליך חילוף החומרים מתבצע בקצב הנכון, עליכם להקפיד על אכילת ארוחות קטנות  כל 3-4 שעות, ולהעדיף אותן על פני ארוחות גדולות. הסיבה היא שכשהגוף מקבל ארוחות קטנות בכל כמה שעות, מנגנון ההגנה שלו מפני רעב מושבת והמוח נותן תשדורת לגוף שהוא יכול להירגע ושאין לו צורך לתקוף  את המקרר או לחשוב כל העת על אוכל. 
 
לסיכום יצוין כי כמובן שכל האמור לעיל חייב להיעשות בצורה חכמה, ועם הרבה מחשבה ודיוק ובהתאם למצבו הרפואי של כל אחד ואחד. 
 
תגיות:טעויותגנטיקהתהליךמטבוליזם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה