חדשות כלכלה

המוח היהודי: מוכר דירה בניו יורק, אבל באיזה מטבע הוא דורש לשלם?

יזם נדל"ן יהודי יהיה הראשון שיבצע עסקה באמצעות המטבע הוירטואלי ביטקוין. המחיר: 103-174 מטבעות לדירות של 58-92 מ"ר. כיום שווה המטבע כ-8,500 דולר: "זה לא היה קל, אבל אנחנו עושים את זה"

  • י"ג ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יזם הנדל"ן בן שאול, יהודי ממוצא פרסי המתגורר בניו יורק, יהיה הראשון שיבצע בעיר עסקת נדל"ן באמצעות ביטקוין. שאול, נשיא חברת הנדל"ן "מגנום", מציע למכירה שתי דירות באמצעות המטבע הוירטואלי. הבתים ממוקמים בשכונת אפר איסט סייד.

הדירה הראשונה היא דירת סטודיו בגודל 58 מ"ר. היא נמצאת בקומה חמישית ותג המחיר המקורי שלה עומד על 875 אלף דולר. הדירה השנייה, שלושה חדרים בגודל של כ-92 מ"ר, הוצעה למכירה בחוזה של 1.48 מיליון דולר. לצורך כך, מונתה מעצבת הפנים האוסטרלית פאריס פורניו כמי שתנהל את עיצוב הפנים בדירות.

על פי דיווחים בחו"ל, עסקת המכירה תיעשה דרך שירות המטבעות הקריפטוגרפיים BitPay. השירות ימיר את הביטקוין לדולרים, ואלה יעברו אל החברה. נכון לעכשיו, הדירה הראשונה תעלה כ-103 ביטקוין, השנייה יקרה יותר: כ-174. "זה כמו מטבע, הם מקבלים את הביטקוין ונותנים דולרים", אמר סגן נשיא החברה סטיוארט מרטון בראיון בעיתון בניו יורק. שאול, שהקים את החברה עם הוריו לפני כעשרים שנה, הוסיף: "זה לא היה קל, אבל אנחנו עושים את זה". 

כיוטם שווה מטבע הביטקווין כ-8,500 דולר בלבד, הרבה פחות משווי בסוף העונה שעברה, אז היה שוויו פי 2.5 בערך מהיום. יחד עם זאת, ראוי לציין את הנסיקה של המטבע שבחודש ינואר בשנה שעברה היה שווה 1,000 דולר בלבד ולפתע כבר הביקוש ושערו עלה משמעותית.

תגיות:נדל"ןיהודיניו יורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה