חדשות בארץ

המחבל מאריאל נאשם ברצח איתמר בן גל. אלמנתו: "הפתרון - בניה"

אחרי שדקר באכזריות את בן גל הי"ד, עבד אל-חכים עאדל עאסי יקבל את עונשו. מכתב האישום עולה: ביצוע פיגוע ממניע לאומי-אידיאולוגי. האלמנה מרים: "מתקשה להבין מה מעכב את רוה"מ להודיע על אישור הבניה בהר ברכה"

  • י"ג ניסן התשע"ח
(צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ישיבת הר ברכה)(צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ישיבת הר ברכה)
אא

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד רוצח איתמר בן גל הי"ד בפיגוע באריאל. כתב האישום הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד נגד עבד אל-חכים עאדל עאסי בן ה-19, שבחודש פברואר רצח את בן גל בסמוך לתחנת אוטובוס בכניסה ליישוב. המחבל נעצר לפני שבוע וחצי בפעילות משותפת של צה"ל, שב"כ והימ"מ בשכם שם מתגורר אביו. בכתב האישום נכתב כי מעשה הטרור בוצע ממניע לאומני בכוונה לגרום למותם של יהודים, זאת בשל ויכוח בין הנאשם לבין חיילים בצומת אריאל. לאחר הוויכוח רכש סכין באורך 27 סנטימטרים שעמה הגיע למקום ודקר את בן גל לאחר שהבחין בכיפה על ראשו וזיהה אותו כיהודי. עוד עולה, כי הוא דקר את בן גל בעצמה רבה בחזהו ובבטנו. לאחר שבן גל ניסה להימלט מהמקום, הנאשם רדף אחריו במטרה להמשיך ולדקור אותו והדבר נמנע בזכות עובר אורח שהבחין שפגע בעאסי באמצעות מכוניתו. עוד עולה מכתב האישום, כי החליט לבצע פיגוע ממניע לאומני-אידיאולוגי.

בן גל ז"ל, אב לארבעה ותושב הר ברכה, מת מפצעיו זמן קצר לאחר הפיגוע בבית החולים בילינסון בפתח תקוה. הוא היה בן 29 במותו. אלמנתו, מרים בן גל, אמרה הבוקר: "מבחינתי יש רק תשובה ציונית אחת לרצח הזה והיא בנייה. אני מתקשה להבין מה מעכב את ראש הממשלה מלהודיע בקולו על אישור הבנייה בהר ברכה והפיכתה לעיר. כולנו מאמינים בו ויודעים שהוא מנהיג אמיץ שמסוגל להנהיג את עם ישראל לעצמאות בכל חלקי ארצו. ערב חג החירות אני מבקשת מראש הממשלה להוכיח שאנחנו אכן עם שיצא לחירות ויכול לבנות בכל מקום בארצו. שיאשר בקולו את הבנייה בהר ברכה והפיכתה לעיר. זו הנחמה שלנו".

עאסי הוא ערבי ישראלי בעל תעודת זהות כחולה. הוא טופל בלשכת הרווחה בחיפה ושהה בבית השנטי בתל אביב. אמו היא תושבת חיפה ובמקור מנצרת. מבית השנטי נמסר אז כי: "הוא נקלט אצלנו לפני יותר משנה לתקופה קצרה של מספר שבועות. הוא עזב לאחר שאסרנו עליו לנסוע על בסיס קבוע לשכם בגלל החשש מניצול על ידי גורמים עוינים". לאחר הפיגוע הוא ניסה תחילה לברוח מהזירה אך נחסם בידי רכב שבו נהג קצין. רק כעבור מספר שבועות מהאירוע הוא אותר על ידי כוחות צה"ל.

תגיות:איתמר בן גלרצחמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה