חדשות יהדות

מצמרר: הרכב התהפך במקום שבו קיים האב  מצווה, וחיי המשפחה ניצלו בנס

המשפיע החסידי ר' אלי חשין משחזר את הנס שאירע לאחרונה לו ולמשפחתו, וכיצד ניצלו מתאונה ויצאו ללא פגע - בזכות מצווה שעשה במקום שבו התהפך רכבו, שנה קודם לכן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא
ר' אלי חשין ניצל לאחרונה מתאונת דרכים, וכעת משחזר בזכות איזו מצווה ניצלו חייו וחיי משפחתו. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות עומד המשפיע החסידי על רקע מכוניתו ההפוכה במשטח המושלג של קייב אוקראינה, ואומר: "יש עניין שנתהפך הכל לטובה. לפני יומיים עברנו נס. הקב"ה החזיר לנו את החיים במתנה, אבל הסיפור התחיל שנה לפני כן, בערב שבת פרשת שקלים. יצאנו מקייב לכיוון אומן לשבות אצל רבי נחמן. מי שמכיר קצת את הכבישים באוקראינה - בורות, מהמורות...אני נכנס עם גלגל בבור אחד והוא מתפנצ'ר. בזריזות אני מוציא את כל המזוודות, מחליפים את הגלגל וממשיכים לנסוע".
 
כעבור כחצי שעת נסיעה - תקר נוסף, הפעם בגלגל אחר. "נשארנו תקועים באמצע הדרך, וברוך ה' הקב"ה פינק אותנו בחברים טובים, שליחים טובים משמיים".
 
 
המקווה הקפוא שהתגלה בין ההרים
 
החילוץ מגיע ובחסדי ה' יתברך, כחמש דקות לפני כניסת השבת הם מוצאים עצמם בתוך פונדק דרכים באמצע שומקום, על גבי צלע הר. "ברוך ה' שהיה איתנו אוכל והייתה לנו שבת מרוממת, אבל מה עושים עם מקווה? אני קם בבוקר בשבת ואומר: 'ריבונו של עולם, אני בטוח שאתה לא שם אותי בניסיון שאני לא יכול לעמוד בו, ואני בטוח שהכנת לי פה מקווה. תעזור לי בבקשה למצוא אותו'. 
 
ר' חשין משער כי בין ההרים ודאי יימצא לו מקור מים, ומתחיל לרדת לכיוון - כאשר בחסדי ה' יתברך אכן נגלה לעיניו מעיין קטן בעל שכבת קרח דקה עליו. "מה לא עושים בשביל מקווה?", הוא אומר. "טבלתי בקור העז, והודיתי לקב"ה שעזר לי למצוא את המקווה, כדי שלא יעבור עליי יום בלי טבילת מקווה -כפי שקיבלתי על עצמי".
 
וכעת נחזור בחזרה לזירת התאונה, שנה לאחר מכן. "בדרכנו לקייב האוטו פתאום החליק על השלג, התהפך ונפל לתוך תעלה. בניסי ניסים ניצלנו - אני, אשתי היקרה והילדים המתוקים, יצאנו ברוך ה' בלי פגע".
 
כשהתבונן ר' חשין מסביב - פתאום היכתה בו ההכרה: המקום הזה מוכר לו. "הבטתי למטה וראיתי שהרכב התהפך בדיוק במקום שבו טבלתי במעיין, שנה קודם לכן. אז נזכרתי מיד במה שר' נחמן אומר: 'בעיקר בדרכים צריך להקפיד על טבילת מקווה, כי היא מצילה ממוות'".
תגיות:תאונהרבי נחמןחסידותנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה