חדשות יהדות

הגר"ח קנייבסקי לליצמן: "בעזרת השם, תמנע הכנסת חמץ לבתי החולים"

אחרי שסגן שר הבריאות זעם בעקבות פרסומים לפיהם ארבעה בתי חולים לא מתכוונים לאמץ את נוהל הבדיקה, מה שמהווה הפרה של נהלי הכשרות, הוא נפגש עם הרב. העתירה נגד המהלך נתקלה בהתנגדות המדינה

  • י"ב ניסן התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נועד עם הגר"ח קנייבסקי לקראת חג הפסח והתייעץ איתו לגבי נושאים העומדים על סדר היום, בניהם בתחום הבריאות. במהלך הפגישה סיפר ליצמן לרב כי הוא נאבק על שמירת בתי החולים מכניסת חמץ, זאת במקביל להתנגדות של פורומים מסוימים ושל חלק מבתי החולים עצמם בנושא. הגר"ח קנייבסקי שיבח את ליצמן ואמר לו כי יש להקפיד שלא יכניסו חמץ לבתי החולים "שכן עוברים בבל יראה ובל יימצא". עוד הוסיף: "מנהג ישראל תורה ובעזרת ה' יצליח להמשיך לעמוד על המשמר ולמנוע הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח".

"שמעתי שיש בתי חולים שאומרים שהם לא אוכפים את הנוהל של הכשרות. בפסח יש נוהל שאומר שבתי חולים לא מכניסים חמץ והם צריכים לבדוק אנשים. מה לעשות ש-80 אחוז מהאוכלוסייה שומרת כשרות בפסח. אין רשות לאף מנהל לא לקיים ולא לבצע את הנוהל שנהוג כבר 60-70 שנה. זה הנוהל שהיה עד היום ואנחנו נשאיר אותו", אמר שר הבריאות יעקב ליצמן בכנס שערך אתמול במשרדו, זאת בעקבות הודעה של חלק מבתי החולים כי הם "לא מתכוונים לחפש לאנשים חמץ בתיקים". ארבעת בתי החולים עליהם דיבר ליצמן הם איכילוב, רמב"ם, וולפסון וברזילי, שהודיעו - כך על פי דיווח ב"הארץ" - כי הם לא יורו למאבטחים לערוך חיפוש חמץ בתיקי המבקרים. "אני לא רואה מצב שבו המאבטח הופך את התיק של החולה בכניסה לבית החולים ואוסר עליו להכניס את הסנדוויץ' שלו. אנחנו נתלה שלטים המבקשים מאנשים להימנע מהכנסת חמץ אבל מאבטחים לא ימנעו מאדם שיביא איתו אוכל שאינו כשר מהבית במהלך החג מלהכניס אותו פנימה", אמר גורם באחד מבתי החולים. אלא שמתברר כי התגובה של בתי החולים מהווה הפרה בוטה של נהלי הכשרות של הרבנות הראשית, לפיהם המאבטחים בכניסה לבתי החולים מונחים לבדוק את התיקים והחפצים של מבקרי בית החולים ולהחרים את החמץ במידה והוא קיים. בימים האחרונים הגיש פורום שמתנגד למהלך, עתירה לבג"ץ בתמיכת חברי כנסת מהשמאל, אולם העתירה נתקלה בהתנגדות המדינה.

רק בראשון האחרון הודיעה המדינה לבג"ץ כי היא תומכת בעמדת הרבנות. במכתב לבג"צ הובהר כי: "ככל שיימצא, אגב החיפוש הביטחוני, כי בכליהם של המבקרים נמצא מזון אשר אינו פירות או ירקות טריים ושלמים או מזון ארוז הנושא תווית כשרות לפסח מגורם מוסמך, יופנו המבקרים למקומות נאותים בכניסה שבהם יוכלו להפקיד את המזון ולקבלו בצאתם מבית החולים. מדובר בנוהל סביר וראוי אשר נועד להבטיח את הצורך לשמור על בתי החולים נגישים עבור אנשים אשר שנוהגים אשר נוהגים מנהגי כשרות בפסח".

תגיות:חמץבית חוליםהרב יעקב ליצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה