חדשות בארץ

שר בכיר: "נתניהו לא יוכל לעסוק בהארכת כהונת המפכ"ל"; הגשם חוזר

שר בכיר טען בחדשות כי "בספק אם מותר לרוה"מ לעסוק בכך. ברור שהוא לא רוצה שימשיך", החל מהיום יחל טפטוף שיתגבר ככל שסוף השבוע יתקרב, וגם: רובוטים מחליפים מורים בפינלנד. כל מה שצריך לדעת

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חדשות

האם נתניהו יכול לעסוק במינוי המנכ"ל? על רקע ההחלטה שצריכה להתקבל עד סוף חודש אוקטובר בנוגע להארכת כהונת המפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, שר בכיר שצוטט בחדשות עשר טען אתמול כי "בספק אם לבנימין נתניהו מותר לעסוק בכך". אותו שר בכיר אמר כי: "הממשלה עלולה להיקלע לשיתוק ביחס להארכת כהונת המפכ"ל. זה ברור שנתניהו לא רוצה שאלשיך ימשיך". במקביל, פורסם כי משפחת נתניהו תגיש תלונה במח"ש על הדלפות מהחקירות. "מדובר בהדלפות מסולפות, שקריות ומגמתיות. עורכי הדין של משפחת נתניהו יגישו תלונה במח"ש בנושא ההדלפות", נמסר.

תגובות לחדירת המחבלים: דובר צה"ל רונן מנליס אמר כי שלושת המחבלים שחדרו מרצועת עזה לשטח ישראל הם בני משפחה אחת מרפיח שניצלו את תנאי מזג האוויר המורכבים לתצפית. "למרות שהם היו חמושים, לא ברור למה לא ביצעו פיגוע. הנושא יתוחקר לעומק", אמר. בועז קרצ'מר, יו"ר קיבוץ צאלים, הוסיף: "מסרטוני האבטחה של הקיבוץ רואים שהמחבלים הסתובבו במשך דקות ארוכות בסמיכות לשער הישוב הפתוח לרווחה באין מפריע. במזל נמנע היום אסון בישוב". השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן: "אנחנו לא נאפשר שום הפרה של הריבונות שלנו, ולא נאפשר חצייה של גדר מרצועת עזה לכיוון מדינת ישראל. כל פעילות כזאת של הפרת הריבונות, תטיל אחריות על החמאס כאחראי ישיר לתוצאות שיהיו לה".

שר האוצר תקף בחריפות את לפיד: אתמול (שלישי) נחשפו ב"כאן" רשת ב' הקלטות של שר האוצר משה כחלון בו הוא מעביר ביקורת על קודמו בתפקיד יאיר לפיד. כחלון טען כי "לפיד לא נתן אגורה" לקשישים והוסיף: "הרבה יותר קל להיות פעיל במפלגה באופוזיציה. זה נקרא מפלגת המבקר. כל הזמן אומרים 'למה ככה ולמה ככה ולמה ככה'. אם רוצים להתעסק עם הבנקאים, את זה יעשה כחלון. ואז שואלים, 'אבל למה הגבלת את השכר ל-2.5 מיליון ולא ל-2.4?'. אבל כשאתה היית שר אוצר - קיבלו 7 מיליון. ו'למה נתת לקשישים ככה ולא ככה?'. אבל כשאתה היית שר אוצר - לא נתת להם אגורה".

 

חוץ

רובוטים מחליפים מורים בבתי ספר בפינלנד: רובוטים החלו ללמד אנגלית וחשבון בפינלנד, זאת במסגרת פיילוט לשיפור איכות ההוראה. המורה אליאס, אחד מארבעה רובוטים שמשתתפים בפיילוט בעיר טמפרה בדרום פינלנד, מסוגל לדבר 23 שפות ומצויד בתוכנות שמאפשרות לו להבין את דרישות התלמידים. כרגע הוא מתקשר עם התלמידים באנגלית, פינית וגרמנית. הוא מעניק משוב למורים על בעיות אפשריות של התלמידים.

תושב יוסטון עבר לגור במכולות: יוקר המחיה בישראל ובעיקר יוקר הדיור הוא סיפור ידוע. כעת, חלק מתושבי המדינה עשויים לשאוב השראה מהסיפור הלא מעודד שקרה בארצות הברית. תושב יוסטון וויל ברואו החליט להגשים חלום והציב 11 מכולות ענק, זו על גבי זו, במה שהפך לבית שלו. המבנה מתנשא לגובה שלוש קומות, ובו הוא חי. הוא הכניס מצלמות כדי לתעד את מה שקורה בבית. לאחרונה הוא הצטייד גם במרפסת שמשקיפה על הנוף המרהיב מסביב.

אסון מחריד בסיביר: 41 ילדים נספו בשריפת ענק בקניון בעיר קמרובו שברוסיה. סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" מדווחת כי  אלפי תושבים זועמים יצאו לרחובות כדי לדרוש חקירה של נסיבות השריפה שגבתה את חייהם של 64 בני אדם לפחות. הם טוענים כי הרשויות ברוסיה מסתירות את גודלו האמיתי של האסון.

 

מזג האוויר

היום: ירידה נוספת בטמפרטורות, יתכן טפטוף עד גשם קל ברוב אזורי הארץ.

חמישי: ירידה ניכרת נוספת בטמפרטורות. הגשם יתחזק בשעות הערב.

שישי: גשם מקומי בצפון ובמרכז. צפויה ירידה קלה נוספת בטמפרטורות.

שבת: קר מהרגיל לעונה. בבוקר צפויים גשמים בצפון ובמרכז.

תגיות:נתניהוהמפכ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה