חדשות בארץ

"לא פחות משערורייה": מי משווה בין חסידי חב"ד לחמאס, ומדוע? 

מיכל ברמן, אם לתלמיד כיתה י"א הלומד בגמנסיה העברית בירושלים, התראיינה אתמול (ב') בגלי צה"ל ותקפה את חסידי חב"ד בתואנה שהם משדלים את התלמידים להניח תפילין ולשמוע שיעורי תורה, במה שכינתה: "פעילות מיסיונרית עם שיטות של החמאס"

אא
מיכל ברמן, אם לתלמיד כיתה י"א הלומד בגמנסיה העברית בירושלים, התראיינה אתמול (ב') בגלי צה"ל ותקפה את חסידי חב"ד בתואנה שהם משדלים את התלמידים להניח תפילין ולשמוע שיעורי תורה, במה שכינתה: "פעילות מיסיונרית עם שיטות של החמאס".
 
את הדברים אמרה ברמן בשמם של הורים נוספים מבית הספר, שטענו אף הם כי החב"דניקים נוהגים להציע לתלמידים שמניחים תפילין, שוברי פיצה וארוחות חמות - דבר שגורם לילדים "להבריז משיעורים כדי ללכת לבית חב"ד", לדברי אחת התלמידות. 
 
ברמן טענה כי עקרונית אין לה משהו כנגד הפעילות של חסידי חב"ד ("וחלקה מבורכת בעיניי") אך לדעתה הדבר חורג מגבולות הטעם הטוב כשמדובר בכותלי בית הספר. "נציגים משדלים ילדים להגיע לפעילות מיסיונרית, להניח תפילין, להתפלל ולשנן הלכות. אומרים להם מה יקרה אם לא יקיימו חיי משפחה תקינים בעתיד, נותנים להם אוכל. זה שיטות של חמאס. מפתים ילדים ומנסים לקחת ולהעביר אותם מאמונה אחת לאמונה אחרת, ואם אני הייתי עושה את זה - זה לא היה מתקבל. אנחנו לא נגד היהדות, אנחנו דרך דרכים מפוקפקות ולהזמין ילדים קטנים לארוחה חמה - היא שיטה מפוקפקת".
 
תגובתה עוררה זעם גדול בקרב חסידי חב"ד, ביניהם דובר התנועה של צעירי החסידות - הרב מוני אנדר. "העובדה שבתחנת רדיו צבאים מתראיינת לא מגמגמת כשהיא משווה בין פעילות חמאס לחב"ד, היא לא פחות משערורייה. אף אחד לא כפה אדם לקיים מצווה בניגוד לרצונו, והמילה פיתוי לא לגיטימית בעיניי", אמר.  
 
תגיות:חמאסחב"דשיטותהדתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה