חדשות בריאות

מפתיע: מדוע לא מומלץ לשתות באמצעות קשית?

לאחר שנים בהן הומלץ לשתות משקאות באמצעות קשית, יוצאים מספר מומחים נגד, וטוענים כי לשתייה מקשית חסרונות רבים המאפילים על היתרונות. מהם הנזקים, ואיך אפשר להימנע מהם? קראו

  • י"א ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עד עתה המליצו רופאי שיניים על שימוש קשית, בפרט לצורך שתיית משקאות עתירי סוכר או משקאות המכתימים את השיניים. ההיגיון מאחורי ההמלצה - הקשית מצמצמת את אפשרות מגע המשקה עם השיניים, דבר המסייע לשמור על בריאותן.

בנוסף, לשימוש בקשית יש יתרון נוסף במסעדות, כאשר ההיחשפות לחיידקים הנמצאים בכוסות לא נקיות היא מועטה.

עד כאן התועלת שניתן להפיק משימוש בשקית, אולם חסרונות רבים נשכחו מאחור, ויש בהם כדי להאפיל על היתרונות.

לדעת מומחים, הקשית אינה מגנה לחלוטין על השיניים, ואף יכולה להזיק למערכת העיכול, הפה והעור. להלן הנזקים האפשריים:

1.נפיחות והתכווצויות בבטן – האוויר שנמשך תוך כדי לגימה מקשית, עלולה לגרום לנפיחויות, גזים והתכווצויות בבטן. בשיחה עם אתר Prevention, הסבירה הגסטרואנטרולוגית, ד"ר ג'ניפר אינרה: "אני ממליצה למטופלים שלי להימנע מלהשתמש בקשית. זה גורם לכם לבלוע יותר אוויר, אז לא רק שאתם צורכים את הנוזל שאתם שותים, אתם גם מקבלים את האוויר שלכוד בחלקה העליון של הקשית". זה יכול להוביל לנפיחות, גזים, גיהוקים וכאבי בטן".

2. "שפתיים של מעשנים" - הזדקנות מואצת של העור סביב אזור השפתיים היא חיסרון נוסף כששותים מקשית. "כשאתם שותים מקשית, אתם מכווצים את השפתיים בפעולה שדומה לעישון, ועם הזמן פעולה זו מעודדת היווצרות של קמטים סביב הפה", אמרה ד"ר לאנה רוזנברג, רופאת שיניים קוסמטית בשיחה עם ה'דיילי מייל'. הסיבה נעוצה באימוץ שריר ה-orbicularis oris, שמקיף את הפה בקרב אנשים המשתמשים בקשית תדיר, והדבר יוצר קמטוטים סביב הפה שגוברים ככל שהעור מתבגר. כך גם בקרב מעשנים הנוטים לפתח קמטים באזור הפה כתוצאה מפעולת כיווץ הפה בעישון, כפי שנמצא במחקר משנת 2015.

3. חורים בשיניים– על פי דוח שפורסם ב- 2005 בכתב העת לרפואת שיניים Dental Dentistry, נחשף כי הקשיות יכולות להעלות את הסיכון לחורים בשיניים, כאשר אנשים מכוונים את השתיה לאזור הספציפי בפה.

"הנוזל (החומצי או המתוק) עדיין בא במגע עם השיניים, אז עדיין יכול להיווצר פלאק ולגרום לחורים, אם אתם לא מקפידים על היגיינת השיניים", לדברי ד"ר פול סאסמן מהמרכז לרפואת שיניים קוסמטית.

עוד מצא הדוח כי אנשים מצויים בסיכון גבוה יותר לריקבון בשיניים הקדמיות בשימוש בקשית הממוקמת בקדמת הפה ועל השיניים. לדברי ד"ר רוזנברג: "כשאתם שותים משקאות חומציים או ממותקים מקשית, ודאו שאתם ממקמים אותה מאחורי השיניים, כך שהמגע עם הנוזל יופחת".

תגיות:שינייםקשית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה