חדשות בעולם

מכעיס: הפעמון ה'מהלל את היטלר', יופעל מחדש בגרמניה. מי אחראי לזה?

מה גורם לפעמון ברונזה בן 83 שנה להפוך לנושא השיחה המרכזי של השיח הפוליטי באזור שלם בגרמניה, מי העלה את הנושא למודעות הציבורית ומדוע הוא גרם לפיטורין של ראש הכפר?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא
מה גורם לפעמון ברונזה בן 83 שנה להפוך לנושא השיחה המרכזי של השיח הפוליטי באזור שלם בגרמניה? לא תאמינו: בזמן מלחמת העולם השנייה היה תפקידו של הפעמון 'להלל את היטלר' ימ"ש, והוא הוצב בכנסייה הממוקמת בכפר קטן בשם הרקסהיים א-מברג.
 
במשך שנה שלימה התווכחו תושבי הכפר ביניהם - מה יעלה בגורלו של הפעמון ההיסטורי - האם על מועצת הכפר להסירו כליל, האם עליו להישאר ללא תפקוד או האפשרות מרחיקת הלכת של הפעלתו מחדש.
 
ההחלטה שהתקבלה לאחרונה - מוכיחה עד כמה האנטישמיות מלבה עודה את רחובות גרמניה, ומציתה אותם ברמות אחרות של שנאה וגזענות: ברוב של 10:3 הוחלט כי לא רק שהפעמון לא ייעקר מהכנסייה, במועצת הכפר שוקלים כעת להחזירו לתפקוד. 
 
 
לא יאומן: "היטלר צריך להיזכר בגלל הדברים שעשה"
אחד הדברים שהצליחו להרגיז ביותר את הקהילה היהודית בגרמניה (אך לא רק) הוא צלב הקרס שחרוט על הפעמון בתוספת הכיתוב "הכל למען אב המולדת - אדולף היטלר".
 
 כיצד זה פעמון שהושבת למשך שנים כה רבות, חוזר להיות במרכז תשומת הלב הציבורית - בשנית? מי שאחראי לכך הוא לא אחר מאשר נגן האורגן שבכנסייה, שהתלונן על כך שהפעמון כבר לא מתפקד ודרש מראש הכפר לטפל בנושא בהקדם. 
 
מי שהביא את הנושא לתקשורת ואף התסיס אותו היה דווקא ראש הכפר רונלד בקר, שנאלץ להתפטר מתפקידו בעקבות ציטוט מקומם במיוחד באחד הראיונות שלו. בקר ציטט אישה כפרית שאמרה כי לדעתה יש להחזיר את תפקוד הפעמון, היות ו"היטלר צריך להיזכר בגלל הדברים שעשה", כדבריה.
 
ציטוט זה כאמור הביא לסערה גדולה בתקשורת הגרמנית, ורבים מתושבי המדינה קראו לו להתפטר מתפקידו - מה שלבסוף אמנם נעשה. 
תגיות:יהודיםגרמניההיטלרפעמוןצורר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה