חדשות בארץ

נשיאת העליון החליטה להשעות את השופטת מ"פרשת המסרונים"

בהמשך לדיון של בית הדין המשמעתי, בעקבות הקובלנה שהגישה שרת המשפטים, רונית פוזננסקי כץ הגיעה למשרדה של אסתר חיות ושמעה כי היא תושעה עד החלטת בית הדין

  • ו' ניסן התשע"ח
(צילום: חדשות עשר)(צילום: חדשות עשר)
אא

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הודיעה הבוקר על השעייתה של השופטת רונית פוזננסקי כץ, המוכרת בשל מעורבותה ב"פרשת המסרונים". על פי ההחלטה, פוזננסקי כץ תושעה עד לקבלת ההחלטה בקובלנה המשמעתית שהגישה שרת המשפטים איילת שקד נגדה. הפרשה נחקרת במסגרת פרשת תיק 4000. ההחלטה התקבלה אחרי פגישה בין השניים במשרדה של חיות בירושלים. פוזננסקי כץ הציעה להאריך את חופשת השבתון שאמורה להסתיים אחרי פסח, אז חיות סירבה והחליט כי זו תושעה עד החלטת בית הדין. השופטת קיבלה את החלטת הנשיאה. השופטת, למי שאינו זוכר, תועדה כשהיא מחליפה מסרונים עם חוקר הרשות לניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט. השניים תיאמו את הארכות המעצר של החשודים בפרשה ולכן נחקרו בעניין.

אתמול דן בית הדין המשמעתי בראשות נשיא העליון לשעבר משה גרוניס בקובלנה של השרה שקד. פוזננסקי-כץ, שמיוצגת על ידי עורכי הדין ציון אמיר, אופיר סטרשנוב ואייל רוזובסקי, הואשמה בהתנהגות שאינה הולמת מעמדו של שופט - עבירה על חוק בתי המשפט. השופטת עברה גם על חוקי האתיקה שם נקבע כי: "מחובתו של שופט לפעול ביושר ובהגינות, לשוויון הכל לפני החוק ותוך הקפדה על התנהגות שיש בה כדי לקיים ואף להגביר את האמון בשיטת המשפט בכלל ובמעשה השפיטה בפרט. שופט ינהל את הדיון שלפניו באופן מקצועי ועניני, תוך שהוא מקפיד לנהוג שוויון בבעלי הדין ובעורכי הדין המופיעים לפניו ונמנע מכל אמירה או מעשה שיש בהם כדי לפגום בחזותו האובייקטיבית והמקצועית".

בקובלנה שהעבירה שקד נכתב כי השופטת קיימה קשר בלתי אמצעי עם החוקר והוא כלל "התכתבויות בעלות אופי ידידותי קרוב". עד נכתב כי הקשר בין השניים כלל התכתבויות שמכילות עדכונים בעניינים הקשורים בהליך המשפטי.

תגיות:בית משפט העליוןשרת המשפטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה