חדשות בארץ

תעלומה: האם מאות מיהודי תימן הועלו ארצה בחשאי, בימים האחרונים?

דיווח באתר ערבי נחשב, טוען כי ישראל פתחה במבצע חשאי בימים האחרונים, ובמסגרתו העלתה ארצה מאות תימנים. הסיבה: להציל אותם מהמתיחות המתגלעת בין הפלגים הערביים. משרד החוץ בתגובה: "לא מוכר לנו כזה דבר"

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

דיווח שהתפרסם הבוקר (ה') באתר הערבי 'חליג' אל ג'דיד' טוען כי במסגרת מבצע מיוחד שבו פתחה ישראל בחודש שעבר, הועלו ארצה כ-400 איש מיהודי תימן בחשאי, ובעזרתה ה'אדיבה' של אחת מהמדינות הערביות השכנות.

העיתון 'אל קודס אל ערבי' ציטט קצין ערבי שחי באותה מדינה ואף נטל חלק במבצע, ולדבריו מי שהוציא את התוכנית מהכוח לפועל הוא יחידת הקומנדו הישראלית, ששיתפה פעולה עם מדינה ערבית שסירבה להזדהות – אך יודעי דבר מעידים כי מדובר בשלטון הסעודי.

באתר דווח כי המסוקים הישראליים קיבלו את אישורה של אותה מדינה לנחות בשטחה, כדי לאפשר ליהודים לעלות על מטוסים בדרכם לנמל התעופה בן גוריון והדגיש כי זו אינה הפעם הראשונה שישראל 'מבריחה' יהודים מתימן בחשאי.

עוד מביא האתר כי מקור ישראלי בכיר שהיה מעורב בחילוץ, מסר כי הוא אינו יכול למסור על כך פרטים וזהו תפקידו של משרד החוץ ומשרד הביטחון. "עלינו מוטל לקלוט את העולים החדשים, לשקמם, לשלב אותם בשוק העבודה וללמד אותם עברית", טען.

משרד החוץ בתגובה: "המקרה לא מוכר לנו", כך נמסר ל'בחדרי חרדים'.

תגיות:עלייהתימןמבצע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה