חדשות בארץ

בעקבות חשיפת ההקלטה של יאיר נתניהו: חוק האוסר הקלטת נבחרי ציבור וקרוביהם

במהלך המשבר הפוליטי, הוגשה בחשאי הצעת חוק האוסרת הקלטת נבחרי ציבור וקרוביהם. במידה ובוצעה הקלטה כזו, המקליט יסולק משירות המדינה, אלא אם כן יוכיח כי ההקלטה נעשתה לצורך חשיפת שחיתות או עבירה פלילית

  • ה' ניסן התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

במהלך המשבר הפוליטי, הוגשה בחשאי הצעת חוק האוסרת הקלטת נבחרי ציבור וקרוביהם. במידה ובוצעה הקלטה כזו, המקליט יסולק משירות המדינה, אלא אם כן יוכיח כי ההקלטה נעשתה לצורך חשיפת שחיתות או עבירה פלילית.

ח"כ בצלאל סמוטריץ ויו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם יזמו הצעת חוק, לפיה יש לאסור על עובד ציבור להקליט בחשאי נבחר ציבור או נבחר ציבור, כמו כן את בני משפחתו. הדברים הבוקר (ג') לראשונה ברשת ב'.

בהתאם להצעת החוק, במידה ובוצעה הקלטה אסורה, תינתן האפשרות לסילוק המקליט משירות המדינה. עוד ייראה כעובר על חוק הגנת הפרטיות, ויוכלו לתבוע אותו ואף לקבל ממנו פיצויים ללא צורך בהוכחת נזק. את ההקלטה יתירו רק אם בוצעה לצורך חשיפת שחיתויות או עבירות פליליות או על מנת למנוע פגיעה בזכויות עובדים, זאת בכפוף להוכחת המקליט כי אכן עשה בהקלטה שימוש למטרות אלה בלבד, והפניה לגורמים המוסמכים נעשתה תוך זמן סביר.

לעומת זאת, פנייה לתקשורת עם ההקלטה אסורה בהחלט. על פי ההצעה, החלת האיסור היא גם על משרות אמון, זאת בניגוד לשאר מגבלות על עובדי מדינה אשר אינן חלות על משרות אמון.

יו"ר הקואליציה הקודם, ח"כ דוד ביטן, יזם הצעה לפני כ-4 חודשים בדבר חוק שיאסור הקלטות סתר. בזמנו דובר על חוק רחב יותר, שביקש לאסור הקלטות סתר על כל אדם, אולם לבסוף היוזמה נגנזה. כעת מדובר על הצעת חוק שמתעסקת בהקלטות סתר המבוצעות ע"י עובדי ציבור, ואכן הוגשה לכנסת.

הרקע להגשת ההצעה חל בעקבות פרסום הקלטות בו נשמע יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה.  נתניהו יצא נגד פרסום ההקלטות, ופנה לשרת המשפטים, איילת שקד, שמצדה הודיעה כי יש צורך לבחון חקיקה בנושא.

"נחצו קווים אדומים מבחינה אבטחתית ותקשורתית", הגיב נתניהו על הפרסום. והוסיפה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, כי: "צריך לטפל בנהג על ידי גורמי אבטחה ומשפט".

תגיות:הקלטותיאיר נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה