חדשות בארץ

נוסעים עם חברים? בקרוב תוכלו לנהוג בנתיב תחבורה ציבורית

פיילוט של משרד התחבורה יאפשר לנהגים ברכבים פרטיים, בהם שלושה אנשים לפחות, לנהוג בנת"צים נבחרים כדי למנוע עומסי תנועה. אם יצליח, הפיילוט יעבור גם לכביש החוף ולכביש מספר 1. בנתיבים יותקנו מצלמות משוכללות כדי לזהות את מספר הנוסעים

  • ד' ניסן התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

החל מחודש יולי הקרוב יתחיל משרד התחבורה בפיילוט שיאפשר לנהגי רכב פרטי לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית. הפיילוט יחל בגוש דן ובאזור ירושלים, באזורים המיועדים לאוטובוסים. ב"ידיעות אחרונות" פורסם כי התנאי לכך הוא שברכב יהיו, מלבד הנהג, שני נוסעים נוספים לפחות. לפני מספר ימים אושר הפיילוט בחוק ההסדרים שעבר בכנסת. על פי הדיווח, הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) הראשון שבו תתאפשר הנסיעה לכלי רכב מרובי נוסעים הוא בכביש 20 (איילון), בין מחלף חולות לצומת חולון. מדובר בקטע בן 12 ק"מ, המשמש את הבאים מאשקלון, מאשדוד ומיבנה.

אם יתברר שהאכיפה נגד נהגים שייסעו עם פחות משני נוסעים נוספים ברכב הצליחה, יורחב הפיילוט לנתיבים הבאים בתור: נתיב התח"צ בכביש החוף (2), בין צומת גלילות לדרך רוקח, קטע בן ארבעה ק"מ המשמש את הנכנסים לתל־אביב מצפון; כביש 44 מרמלה לתל אביב, בין מחלף השבעה לצומת חולון, לשני הכיוונים, קטע בן חמישה ק"מ; כביש הכניסה הצפונית לראשון לציון (412), לשני הכיוונים, קטע בן שלושה ק"מ; ונת"צ בכניסה לירושלים - בכביש 1, מאזור מוצא ועד גינות סחרוב בכיוון הבירה, קטע באורך קילומטר וחצי.

את המהלך אישר שר התחבורה ישראל כץ. המטרה היא לפתוח לנהגי רכב פרטי קרוב ל-40 ק"מ של נת"צים כדי לעודד נהגים להשאיר את רכבם בבית ולנסוע לעבודה עם חבריהם, מה שיוריד את מספר הרכבים ואת העומסים בכבישים בשעות העומס. מספר הנוסעים הממוצע עומד כיום על 1.2 - חמישה נוסעים משתמשים בארבעה כלי רכב בממוצע.

ומה עם העוברים על החוק? ובכן, המשטרה תאכוף את הנושא באמצעות מצלמות ייעודיות שיזהו באופן אוטומטי את מספר הנוסעים בכל רכב באמצעות צילום מקדימה ומצדי הרכב, כך שתוכל לדעת בוודאות כמה נוסעים ישבו ברכב בו זמנים. המצלמות אמורות להתגבר על תנאי ראות בעייתיים כמו חלונות כהים, וילונות, בובות וכיוצ"ב. הם יוכלו לקלוט בבירור כל רכב הנוסע עד 160 קמ"ש. בנוסף תצולם לוחית הרישוי. הקנס על חריגה מהנהלים: 500 שקל. כמו כן, לנוסעים תובטח דיסקרטיות מלאה כשפניהם יוסתרו. התמונות לא ישמרו, פרט לאלה שעבורם יישלחו דוחות. 

מי שמתנגד כרגע למהלך הם חברות התחבורה הציבורית, שטוענים שמי שיפגעו הם כמובן נוסעי האוטובוסים. בארגוני צרכנות התחבורה הציבורית קראו אתמול להשקיע בפיתוח נתיבי תחבורה ציבורית נוספיםבמשרד התחבורה הסבירו כי נבחרו חמישה נת"צים שאינם מלאים בשעות העומס כך שהתחבורה הציבורית לא אמורה להיפגע.

 
 
תגיות:תחבורה ציבוריתנתיב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה